A MoffettNathanson elemzőcég legutóbbi jelentésében arról számol be, hogy tavaly a világjárvány alatti lufi miatt a digitális platformok (Google, Meta, Snap, Twitter, stb.) példa nélküli árbevétel-növekedést tapasztaltak – most azonban eltűnőben vannak ezek a trendek, a cégek pedig szembesülnek a valósággal.
Az elemzők a 2025-ös árbevételi becsléseket százalékosan is két számjegyű értékkel mérsékelték mind a négy fenti céggel kapcsolatban.
Az amerikai digitális reklámköltekezés tavaly éves szintű 38 százalékos növekedést mutatott, az Alphabet a legnagyobb reklámplatformként rekordszintű, 257 milliárd dolláros árbevételt produkált. A szakértők szerint a trendnek több hajtóereje is volt: sok cég a példa nélküli profitjából költött, mások a marketingre mentek rá, voltak olyanok is, akik az online vásárlásra akarták rávenni a fogyasztókat.
Az infláció, az ukrán helyzet és a világjárvány alatti költekezéshullám végének hatásairól elsők között adott ki elemzést a fentebb említett cég. Az elemzők szerint több évnyi hatalmas növekedés után most már valóban kérdéses a digitális reklámipar hosszabb távú bővülése. Azt is mondják, hogy az e-kereskedelem a világjárvány előtti szintekre esett vissza, a céges költségek ugyanakkor emelkednek majd a dolgozók irodákba való visszatérésével.
A pesszimista jóslatok ellenére így is 12,5 százalékos éves növekedést mutathat az USA online reklámpiaca, igaz, korábban még 18,5 százalékot vártak évente.