A brit versenyhatóság a múlt hét végén már a második vizsgálatát is elindította a Google hirdetésekkel kapcsolatos gyakorlatai miatt – úgy véli a CMA, hogy az óriáscég elnyomhatja a versenyt, és illegális módon előnyben részesítheti a saját szolgáltatásait.
A CMA ezzel egyszerre a Google és a Meta Jedi Blue egyezményét is vizsgálja már, de az amerikai tech óriások elleni hatósági fellépések és vizsgálatok világszinten és az EU-ban is általánossá váltak.
A briteknék a CMA-n belüli DMU részleg az, amely ilyen irányban tehet a döntések felfüggesztése, megfordítása és blokkolása érdekében, valamint pénzügyi büntetéseket szabhat ki. A cégektől átlátszóbb működést várnak, a fogyasztói adatok használata, begyűjtése és a hirdetői gyakorlatok kapcsán is.
A Google jelezte, hogy a jövőben is együtt dolgoznak majd a CMA-val a kérdések tisztázása és a rendszer részleteinek megosztása érdekében.