ChatGPT épül a Volkswagenekbe

Az év közepén már ChatGPT beszélget a Volkswagen járművekben, de a Mercedes is AI-alapú, beszélgetős asszisztenst épít az autóiba.

Amint az várható volt, az idei CES-en erősen dominál az AI: minden lehetséges hardverbe és szolgáltatásba beépítik valamilyen formában.

Nem csak a tévékre vagy chipekre kell gondolni: a Volkswagen például ChatGPT rak az autóiba, így azok már az év közepén párbeszédet folytatnak a felhasználókkal. Az első ilyen autók a második negyedévben válnak elérhetővé, Európában is.

Elég lesz annyit mondani, hogy fázok, az autó befűt – vagy kijelenteni, hogy ételt akarunk, az autó mutatja erre válaszul a legközelebbi specifikus éttermet. Az AI képes lesz rengeteg kérést felismerni és azokra reagálni. A technológia alkalmazásában a Cerence segíti a VW-t. Azt ígérik, gombnyomások nélkül lesznek állítgathatóak az autók, és azt is mondják, hogy az ügyfeleik már nem akarják manuálisan beállítani az ülést, hanem beszédalapú rendszereket akarnak.

A kritikusok szerint ez messze nem az az AI-forradalom, amit korábban belengettek (főleg az önvezető autókra célozva), de a gyártók ezzel nem értenek egyet.

A VW azt mondja, ők az első nagy gyártó, amely alapfunkcióként kínálja ezt a technológiát a kompakt kategóriában. Tavaly márciusban egyébként a GM is ChatGPT-alapú asszisztenst ígért, de a Mercedes is tesztet indított 900 ezer autónál, hogy letölthető legyen a ChatGPT a kormány mögüli mozijegy- vagy étteremfoglaláshoz.

Ami pedig a Mercedest illeti: szintén új virtuális asszisztenst jelentettek be, helyzetfüggő javaslatokkal, AI-alapú párbeszéddel, eltérő hanglejtésekkel, érzésekkel és intelligens kérdésekkel. A válaszokat is ellenőrzik, felhős adatok és fogyasztói visszajelzések alapján (például ha egy javasolt bolt valójában bezárt).

A harc egyre nagyobb, hogy szoftverszinten versengjenek egymással az autógyártók (azt pedig csak remélni merjük, hogy nem lesz minden egyes funkció külön-külön havidíjas…).

Azóta történt

Előzmények