A Black Friday után a Cyber Monday alkalmából is szórták a pénzt az emberek

Az USA-ban a Cyber Monday alkalmából is rekordot döntött a költekezés, de egyre többen veszik igénybe az ingyen hitelt nyújtó BNPL-szolgáltatásokat.

Az Adobe Digital Insights előzetes adatai alapján a Cyber Monday alkalmából több mint 12 vagy 12,4 milliárd költöttek el az emberek csak az USA-ban, vadászva az akciókra. Ez éves szinten 9,7 százalékos növekedést mutatna.

Az infláció miatt bizonytalan vásárlókat átküldési értesítésekkel, SMS-ekkel, streamingbe ágyazott hirdetésekkel győzködik, elemzők szerint sikerrel.

Rekordmértékűre nőtt azok száma, akik a pénzhiányt BNPL-szolgáltatásokkal hidalnák át, vagyis néhány hónapra kinyújtott, kedvező feltételű hitelt vesznek fel lényegében a vásárlásokra. Több nagy vállalat is attól tart azonban, hogy kimerülő megtakarítások és a gazdasági helyzet rengeteg háztartás számára okoz hatalmas problémát.

Aggasztó az is, hogy a Klarna BNPL-óriás szerint a megkérdezettek közel fele aggódik, hogy nem tudja majd kifizetni az ünnepi költekezésekből adódó hitelkártya-tartozását.

Ennek ellenére a vásárlási láz dübörög, hiába figyelmeztettek lassulásra az elemzők.

Azt azért persze érdemes figyelembe venni, hogy a Quantum Metric szerint éves szinten a Black Friday-rendelések kosárértéke 32 százalékkal csökkent.

Az Amazon Európában pedig folyamatos sztrájkokkal és tüntetésekkel küzdött a Black Friday alkalmából.

Azóta történt

Előzmények