Megindult a digitális rádiók forgalmazása

A digitális földfelszíni rádiós hálózat üzemeltetésére kiírt pályázaton befutó Antenna Hungária tavaly decemberig befejezte a DAB+ hálózat kiépítésének első ütemét, ami közel 30 százalékos lakossági lefedettséget biztosít. Ezt követően 2009. január 23-án indult el a kísérleti adás Budapesten és környékén a Magyar Rádió MR1, MR2 és MR3 csatornáinak, valamint a Swiss Satellite Radio három csatornájának (Swiss Jazz, Swiss Classic és Swiss Pop) sugárzásával. Az eredetileg egy hónaposra tervezett tesztidőszakot most meghosszabbították, és felvették az elérhető adók közé a Sláger Rádiót és a Magyar Katolikus Rádiót is.

A társaság ma az Infopatika Kft.-vel közösen tartott sajtótájékoztatóján azt is bejelentette, hogy megkezdődött hazánkban a DAB+-képes rádiókészülékek forgalmazása: jelenleg 4, hamarosan pedig már 6-8 típusú készülék lesz elérhető a kiskereskedelmi forgalomban. Igaz, ezek ára ma még borsos, a legolcsóbb modell is több mint 30 ezer forintba kerül.

A DAB+ a digitális technológiának köszönhetően az FM-nél jobb hangminőséget, zajmentes vételt, országos szinten akár 20 új csatornát és számos többletszolgáltatást biztosít. Ilyen például az adás mellett kisugározható műsorújság, közlekedési vagy időjárás információ, internetalapú multimédiás anyag, sőt önálló videoadás is. A Híradástechnikai és Infokommunikációs Tudományos Egyesület (HTE) Digitális Rádió Köre nemrég felmérést készített a digitális rádiózással kapcsolatos fogyasztói elvárásokról: e szerint a válaszadók 74%-a a zajmentes vételt, közel 50%-uk a kifogástalan hangminőséget, 41%-uk pedig a programválasztékot emelte ki, mint a digitális rádióval kapcsolatos legfontosabb elvárásokat. A kutatásban részt vettek slágereket, híreket, kabaréműsorokat, jazz- és világzenei műsorszámokat hallgatnának legszívesebben a digitális platformon. A válaszadók 7%-a már egyetlen számára kedvező csatorna elérhetősége esetén is vásárolna DAB-vevőt, közel 65%-ukat pedig már 3-5 csatorna megléte készülékvásárlásra ösztönözné.

Az AH tervei szerint a következő hónapok során fokozatosan megjelennek a közszolgálati és kereskedelmi csatornák az új platformon, ezáltal a hallgatók számára a tartalomválaszték jelentősen szélesedhet. 

Azóta történt

Előzmények