AI segítségével szabja ránk a reklámokat a Disney+

A Disney új hirdetői eszköze segít a konkrét jelentekhez igazítani a reklámokat, így célzottan szólíthatják meg a nézőket a reklámokkal a márkák.

Miután lassan a világ összes cége vagyonokat önt az AI-fejlesztésekbe, várható, hogy ebből profitálnának is. Itt egy gyakorlati példa: a Disney új, AI-alapú hirdetői eszközzel frissít, ami segít a márkáknak, hogy a reklámjaikat konkrét hangulatú jelentekhez igazítsák egy filmen vagy sorozaton belül.

A Disney’s Magic Words lényege, hogy a szövegkörnyezet alapján megjelenő reklámokat garantál a Disney+ és Hulu szolgáltatásokon. AI és gépi tanulás segítségével elemzi és címkézi a jelenteket, tartalmakat, márkákat, képeket, hangulatokat. A márkák ezen metaadatok segítségével szabhatnak bármit testre, és így többé nem a teljes nézőközönséget célozzák, hanem konkrét nézőket. Állítólag képesek lesznek összekapcsolni a márkákat a néző érzelmeivel. A korai béta már elindult.

A Disney befektetése azért lehet fontos, mert a hirdetők már kevésbé részesítik előnyben a tévés világot, hasonlóan a nézőkhöz. A Disney egyébként nem közli, hogy mennyi volt a reklámbevétele, de az eMarketer szerint a Disney+ 790 millió dollárnyi reklámbevételt hozhatott tavaly, az LSEG szerint a cég 2024-es pénzügyi éve pedig 3,35 milliárd dollárnyi reklámbevételt termelt.

Bob Iger nemrég elmondta, hogy a Disney+ reklámos változata több mint 1000 hirdetőt vonzott az első negyedévben, ami tízszeres növekedést jelent az indulás óta. Joe Earley, a Disney egyik elnöke szerint az előfizetők fele az olcsóbb, reklámos csomagra szavaz. A cég pedig évek óta dolgozik a streamingiparban használt hirdetői technológián, hogy mindebből profitáljon.

Azóta történt

Előzmények