A Netflix nyeri a streamingháborút, jönnek az előfizetők

Felülmúlta a Netflix a Wall Street negyedik negyedéves várakozásait, ugyanis több előfizetőt szereztek a reméltnél.

A negyedik negyedév során felülmúlta a Wall Street várakozásait a Netflix, ugyanis több új előfizetőt szerzett a vártnál – állítólag az olyan sikeres műsoroknak köszönhető ez, mint a The Crown (A korona) vagy a The Killer. Ezek mellett nagyon sok más, népszerű műsor is húzóerőnek számít.

A decemberi negyedév során 13,1 millió új előfizetőt szereztek a várt 8,97 millió helyett – ráadásul ez volt az eddigi legnagyobb negyedik negyedéves növekedésük. Így összesen már 260 millió előfizetőjük van, és az elemzők véleménye szerint épp megnyerik a streamingháborút, amely során a cég részvényárfolyama tavaly 65 százalékkal emelkedett.

Az idei évre egyébként két számjegyű árbevétel-növekedést várnak (százalékosan), mivel tovább érkeznek az új előfizetők, ők pedig tovább fektetnek be a reklámiparba. Utóbbi még nem a fő bevételi forrás, de 2025-re az lehet, közölték. Az erős nevek miatt a stúdiók sokkal nyitottabbak lettek a licencelésre, a Netflix tárt karokkal várja őket, tették hozzá.

Az elemzők szerint a cégek épp most értékelik át a stratégiákat, hogy tartsák-e meg a filmeket és sorozatokat exkluzív módon a saját streamingszolgáltatásukon – ezen állítólag mindenki nyerhet, a licencmegállapodások ugyanis nagyobb bevételt hozhatnak, miközben csökkenthetőek a befektetések a kockázatos tartalmakba.

A Netflix jobb műsorokat, több hirdetést és játékot szeretne a jövőben, utóbbi ágazat is elkezdett virágozni a vállalat szerint. A hollywoodi sztrájkok után pedig többet költenének tartalmakra is, idén úgy 17 milliárd dollárt, de okos és felelős módon, mondja a működésért felelős igazgató, Spencer Neumann. Élő műsorok és más területek felé is nyitnak, egy bő 5 milliárd dolláros üzlet keretében pedig a WWE Raw is exkluzívvá válik 2025 elejétől náluk.

Azóta történt

Előzmények