Egyed Géza, a GKM helyettes államtitkára, a Gazdasági Versenyképesség Operatív Program Irányító Hatóság vezetőjének döntése szerint a GVOP pályázati rendszere további egyszerűsítésekkel vált hatékonyabbá. Csökkent a támogatási szerződésekhez benyújtandó mellékletek száma, egyszerűsödött a kifizetések igénylése, továbbá bevezették a kkv-k körében legnépszerűbb prioritás esetében az egyszerűsített szerződésmódosító adatlapot.
Egyszerűbb szerződéskötési folyamat
A támogatási szerződések megkötésének folyamata 2005. szeptember 19-től a benyújtandó mellékletek számának csökkenésével hatékonyabbá vált. A jövőben nem szükséges a kedvezményezetteknek a szerződéskötéshez aláírási címpéldányukat ismételten beszerezni és mellékelni, amennyiben azt a szerződés aláírója már korábban csatolta a pályázathoz, és az aláírásra jogosult személye nem változott a szerződés megkötéséig. Ebben az esetben elegendő a kedvezményezettnek egy nyilatkozatot tennie arról, hogy az adatok nem változtak.
Megszűnt és nem szükséges a kedvezményezetteknek banktitok kiadására vonatkozó felhatalmazó nyilatkozatot adni a számlavezető bank részére, továbbá megszűnt a biztosítékadási kötelezettségről szóló melléklet is.
Kifizetési folyamat egyszerűsítése
A támogatott GVOP pályázatok elszámolása esetében változott a kifizetések folyamata. A kifizetési igényléshez egységesen bekért dokumentumoknál az alábbi egyszerűsítési intézkedéseket vezették be:
Korábban bekért dokumentum |
Módosítás |
Készpénzfizetéses számlák esetében kiadási pénztárbizonylat és naplófőkönyv benyújtása |
A jövőben a kifizetés igazolására elegendő önmagában a számla, megszűnik a pénztárbizonylat és naplófőkönyv benyújtása. |
Idegen nyelvű számla esetében hitelesített magyar nyelvű fordítás |
Elegendő a főbb megnevezéseket a számlán lefordítani, nem szükséges a hitelesített magyar nyelvű fordítás |
A támogatással beszerzett eszközök, szolgáltatások vagy építési beruházások átvételét, illetve megvalósulását alátámasztó teljesítésigazolás |
Elegendő a számlán feltüntetni a teljesítést („teljesítést igazolom”), nem kellenek külön dokumentumok hozzá |
Pénzügyi teljesítését igazoló eredeti bankbizonylatok |
A bankkivonatok cégszerűen aláírt másolata elegendő |
Rendelkező levél |
Összevonásra került a számlaösszesítővel |
Tervezői és vállalkozói szerződések, megrendelések, árajánlatok és azok visszaigazolása |
Elegendő a tervezői és vállalkozói szerződések egy másolati példányát egy alkalommal, az első elszámolásnál benyújtani. A megrendelések, árajánlatok és azok visszaigazolása nem szükséges. |
Projekt előrehaladási jelentés |
Elkészítése 3 havonta szükséges, a jövőben nem lesz minden kifizetés-igénylés kötelező melléklete. |
Pénzügyi beszámoló |
A kifizetéshez nem szükséges, csak a projekt lezárását követő 120 napon belül kell a kedvezményezettnek benyújtani |
EU-n belüli országból szerzett gép esetén eredeti szállítólevél |
A szállítólevél cégszerűen aláírt másolata elegendő |
Személyi ráfordításokhoz kapcsolódó munkáltatót terhelő járulékok elszámolásának és kifizetésének bizonylatai |
Megszűnik abban az esetben, amennyiben cégszerűen aláírt nyilatkozatot készít a
|
Ingatlan építés esetén a benyújtott számlák pályázati költségvetés szerinti megbontása |
Megszűnik |
GVOP 2.1.2 esetében: Minőségirányítási Kézikönyv |
Megszűnik |
Kísérőlevél és elszámolási bizonylatok összesítő listája |
Megszűnik |
Eszközbeszerzés esetén eszköz egyedi nyilvántartó lap |
Megszűnik |
Egyszerűsített szerződésmódosító adatlap
A kkv-k körében legnépszerűbb prioritás esetében – GVOP 2. Kis- és középvállalkozások fejlesztése – 2005. szeptember 19-től egyszerűsített szerződésmódosítási eljárást vezettek be. A jövőben a Kedvezményezettek megfelelő indoklással az egyszerűsített szerződésmódosító adatlap hiánytalan kitöltésével, cégszerű aláírásával és a Közreműködő szervezet részére történő megküldésével kezdeményezhetik a támogatási szerződés módosítását az alábbi esetekben:
- a Kedvezményezett adataiban történő változás
- meghatározott esetekben a támogatott projekt tárgyának illetve megvalósítási helyszínének megváltozása
- a támogatott projekt kezdési illetve megvalósítási határidejének módosítása
- bankszámlaszám változás
Az egyszerűsített szerződésmódosítással kapcsolatos további kérdések megválaszolásában a szerződéskötésért felelős Magyar Vállalkozásfejlesztési Kht. munkatársai készséggel állnak a pályázók rendelkezésre. Bővebb információ a weboldalukon érhető el.