Kíváncsi a bíró: Musk mondta vagy egy deepfake videó?

A Tesla ügyvédjei szerint Musk nem emlékszik a kijelentéseinek részleteire, ráadásul amúgy is sok róla a deepfake videó – a bíró ennyivel nem érte be egy Autopilot-ügyben.

Egy kaliforniai bíró úgy döntött, hogy Elon Musknak eskü alatt kell nyilatkoznia arról, hogy tett-e bizonyos kijelentéseket az Autopilot funkcióval, illetve annak biztonságával és képességeivel kapcsolatban.

A döntés Walter Huang családjának perével kapcsolatban született: az Apple-mérnök 2018-ban halt meg egy autóbalesetben. A család szerint az Autopilot csődöt mondott. A Tesla szerint Huang mobilon játszott a balesetet megelőzően, és figyelmen kívül hagyta a jármű jelzéseit.

A család ügyvédjei az ügy fontos részének tartják, hogy Musk milyen állásfoglalásokat tett korábban az Autopilot képességei kapcsán. Kiemeltek egy 2016-os videót is, amit Musk segített befejezni: ez azt állítja, hogy az autó vezeti magát, olyan funkciókkal, amelyek akkor nem is léteztek még – ezt később a Tesla mérnökei is állították.

A Tesla ügyvédjei szerint azonban Musk nem emlékszik a kijelentéseinek részleteire, így a felperesek kérdésére sem tud válaszolni – ráadásul Musk gyakran tárgya meggyőző deepfake videóknak (amelyekben olyanokat mond vagy tesz, amik sosem történtek meg), közölték az ügyvédek.

A bíró a jelentések szerint Musk azon kijelentésére kíváncsi, amikor 2016-ban azt mondta: egy Model S vagy Model X ezen a ponton biztonságosabban vezet magától, mint egy ember, már most. A Tesla ellenezte a bíró kérését, mondván, hogy Musk nem emlékszek a kijelentéseinek részleteire. A bíró a Tesla reakcióját mélyen aggasztónak találja, mondván, hogy szerintük mivel Musk híres és deepfake videók tárgya lehet, ezért bármit mondhat nyilvánosan. A bíró szerint így minden híres ember elkerülhetné, hogy felelősséget vállaljon azért, amit mond és tesz.

Az ügyet július 31-én tárgyalják, de a részben automatizált Autopilot kapcsán számos pere és hatósági ügye van a Teslának. A legutóbbi a Teslának kedvezett: egy kaliforniai bíró szerint az egyik balesetnél nem az Autopilot hibázott, ugyanis éppen elégszer jelzett a nem figyelő sofőrnek, hogy avatkozzon közbe.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Tesla

Azóta történt

Előzmények