- Bittorrent topik
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Microsoft Outlook topic
- ASUS routerek
- HBO Max & OD topic
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- TP-Link Archer C5 - AC1200 router
- SketchUp
Új hozzászólás Aktív témák
-
" A legutóbbi a Teslának kedvezett: egy kaliforniai bíró szerint az egyik balesetnél nem az Autopilot hibázott, ugyanis éppen elégszer jelzett a nem figyelő sofőrnek, hogy avatkozzon közbe."
Így van, amíg nem self-driving a rendszer, addig ne aludjon a sofőr. Persze továbbra is tartom, hogy nagyon elbaltázott név az autopilot.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
sittes79
addikt
Szokták volt mondani aki "hüle az haljon meg" vagy ilyesmi. Okos apple mérnök vót ez is, mondjuk apple termékeket megnézve nem csodálom kek
-
Flashback
addikt
De egyébként meg mindegy hogy nevezik. Megveszed a kocsit RTFM.
Ha a manuálban is le van írva az bajos. Az hogy Musk mit mond éppen a szämok korrigálása véget / lelkesedésében szerintem tök8, arra ne alapozzon senki életvédelmi funkciókat. Mellesleg ez az illetö bizonyíthatóan azért halt meg mert Musk ezt mondta?
Másrészt a Tesla loggolja legjobban a kocsit/vezetöt. Ha tényleg nem útra figyelt akkor itt nincs vita.
Dehát Amerikában kb mindennel lehet menni bíróságra.[ Szerkesztve ]
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
Aprósólyom
addikt
Jól összefoglaltátok. Egyébként ha egy szoftver "mérnökről" van szó, az igencsak félrevezető tud lenni a műszaki kompetenciájára nézve.
Amúgy meg nem sok értelme van innen oda beleszólni egy forró a friss almás táska típusú polgári perbe. Max arra lehet jó, hogy felhívja a figyelmet arra, hogy mennyire hasznos áttanulmányozni és értelmezni a felhasználói kézikönyvet használatbavétel előtt.
Az ugyanis jóformán lehetetlen, hogy a manuálban ne lennének megemlítve korlátozások és figyelmeztetések.Nem az elnevezéssel van a baj, hanem a user error-ral. Lévén, hogy a felhasználók egy jelentős része leszarja a manual áttanulmányozását.
Az oktalanok nem olvassák, az alázatosak vagy a műszakiak pedig különösen jól tudják, hogy mennyire hasznos "a papírt" átnézni és értelmezni.Jevons paradox
-
nozs23
addikt
Az emlegetett video a code konferencian volt tobbszaz ujsagiro jelenleteben.
[ Szerkesztve ]
-
drkbli
tag
válasz Aprósólyom #4 üzenetére
"Lévén, hogy a felhasználók egy jelentős része leszarja a manual áttanulmányozását.
Az oktalanok nem olvassák, az alázatosak vagy a műszakiak pedig különösen jól tudják, hogy mennyire hasznos "a papírt" átnézni és értelmezni."Csak úgy gyakorlásképpen nézd át, hogy a gyári állapotú mobiltelefonod funkcióinak hány százaléka van "papíron" ledokumentálva.
A szoftver meg amúgy is 'THE SOFTWARE IS PROVIDED "AS IS", WITHOUT WARRANTY OF ANY KIND, EXPRESS OR IMPLIED, INCLUDING BUT NOT LIMITED TO THE WARRANTIES OF MERCHANTABILITY, FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE' ...
-
dabadab
titán
A csávó egyébként tényleg Darwin-díjas hülye volt.
A baleset előtt többször is panaszkodott a Teslának, hogy pont azon a helyen, ahol a baleset történt, az Autopilot nem veszi észre az elválasztófalat. Ezek után a baleset úgy történt, hogy a telefonján játszott, a kormányt nem fogta és pont azon a helyen ment neki az Autopilot az elválasztófalnak, amire már panaszkodott.
Ezek után arra hivatkozni, hogy egy 2016-os videóban mit mondott Musk...[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
vkrisz
csendes tag
Tehát hülye volt az ember, és azért Musk nyilatkozhat akármit nincs semmi jelentőssége? Azért ennek a történetnek szerintem van egy olyan vetülete is, hogy a Tesla tulajdonosa sok-sok éve végighaknizza a világot, hogy isten bizony mostmár mindjárt (mondjuk 1 éven belül) önvezető lesz az autó, meg ilyen faszán hazavezet kitudja honnan. És ezt nem Jóska-Pista akármilyen influenszer meg rajongó mondja, hanem a cég dolgaival 100%-ban tisztában lévő tulajdonos, akinek egyáltalán nem elhanyagolható követő és rajongótábora van. Azt gondolom, hogy évek óta tart ez a csúsztatás (vagy legyünk megengedőek, és hívjuk félreérthető kommunikációnak), és sokan sokszor figyelmeztettek ennek a veszélyeire, és ezen felül nem kis szerepe volt az eladások alakulásában és abban, hogy kialakuljon a Tesláról az a kép ami nagyon sok átlagember fejében kialakult. Ebben az egészben nagyon komoly szerepe van Musknak, és nagyon helyes, hogy nem hagyják csak úgy elsétálni, hanem szembesítik azzal, hogy a szavainak igen súlya van és bizony, ha üzleti érdekből megalapozatlan kijelentéseket teszel annak következményei is lehetnek.
-
Musk sajtónyilatkozatai és aközött, hogy hogyan használod a cégének egy termékét között igen sok lépcsőfok van. Kapásból: ami őket jogilag köti, az a kézikönyv, illetve a konkrét kereskedő által neked adott instrukciók.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
dabadab
titán
Tehát hülye volt az ember, és azért Musk nyilatkozhat akármit nincs semmi jelentőssége?
Nem pont ezt a logikai láncot vázoltam fel (nyilván abból, hog hülye, még nem önmagában nem következne ez), de egyébként a konkrét ügyben Musk konkrét nyilatkozatának abszolút semmi jelentősége nincs.
DRM is theft
-
Rodzser Mór
senior tag
A gyártónak kell deklarálni (írásban) az ilyen-olyan komolyabb funkciókat. Amit jó esetben egy független vizsgáló-minősítő szerv jóváhagy/elismer. Na onnan lehet valamit komolyan venni, nem pedig egy szóbeszédben esetleg elhangzott mondatra hagyatkozni.
A szerncsétlenül járt ember is használhatta volna az eszét, ha lett volna neki, de úgy látszik nem volt, vagy ilyenre nem használta.A bírót sem értem, hogy miért a szóban elhangzottakra kíváncsi és miért nem az önvezetésre vonatkozó gyártói írásos deklarációt keresi. Ja, olyan nicns. Úgyhogy lehet elballagni a picsába a bíróval együtt.
[ Szerkesztve ]
-
elfelejtette
veterán
válasz Rodzser Mór #15 üzenetére
Ennyi.
Zárható is a topic."Nagyon jó dolog fontosnak lenni, de még fontosabb dolog jónak lenni."
-
kilua
senior tag
Ha Musk azt mondta hogy az autó magától jobban vezet mint egy átlagos emberi sofőr, az szerintem azt jelenti hogy X millió levezetett kilométer alatt átlagosan kevesebb halálos balesetet okoz mint az átlagos emberi vezetők, nem azt hogy nulla halálos balesetet okoz.
-
Medocsabi
addikt
"ráadásul Musk gyakran tárgya meggyőző deepfake videóknak (amelyekben olyanokat mond vagy tesz, amik sosem történtek meg)"
5-ből 4 videója, nyilatkozata,Tweetje ilyen. Ja hogy ezt mint alibi lehet használni? Hazudozik össze-vissza,manipulálja a tőzsdei árfolyamokat,a kriptovaluta árfolyamokat a fake nyilatkozataival,de nincs baj, jóvanezígy -
fatpingvin
őstag
ééééééééés eljutottunk ide már vártam mikor jön elő hogy valami pénzember deepfake-re hivatkozva tagadja le az ellene felhozott bizonyítékokat.
nem a bizonyítékok hamisítása volt az érdekes kérdés ebben, már az előtt sem hogy ez egyáltalán topical lenneA tipikus munkafolyamat legjobb tesztszimulációja a tipikus munkafolyamat. A "napi anti-corporate hsz"-ok felelőse :)
-
Alaaf Pi
aktív tag
válasz Rodzser Mór #15 üzenetére
A bíró azért kíváncsi rá, mert Musk ilyen nyilatkozata reklámnak minősülhet, onnantól kezdve meg akár a vevő megtévesztése is lehet.
-
"A baleset előtt többször is panaszkodott a Teslának, hogy pont azon a helyen, ahol a baleset történt, az Autopilot nem veszi észre az elválasztófalat."
Az lehet, megérdemli a Darwin-díjat, de egy nagyon fontos dolgot többször is megtett. Jelentette a hibát.
A Tesla tudott a problémáról, de nem biztosította a hiba elhárítást. Ha zzal intézte el, hogy az adott helyen vissza adatta a vezetést a humán vezetőnek, akkor nem szóltam.
Van egy másik probléma, ami a Tesla felelősségét érinti. Ha a jármű vissza akarja a adni a vezetés felelősségét a humán vezetőnek és az nem veszi át, kezelnie kell a problémát.
Vészvillogót kirakja, a járművet megállítja és segélyhívást kezdeményez. Az ajtókat kinyithatóvá teszi.
Nem tudni mi lett a vezetővel. Nem csak a balesetet kell megelőzni, hanem a vezető életét is meg kell menteni, például ha infarktust kapott és eszméletlen.Ez nyilván nem csak az önvezető járműveket érinti. Ha csak egy egyszerű sávtartó elektronika van a járműben és a vezető nem reagál, annak is ezt kell tennie.
Szerintem.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Sanya
nagyúr
válasz Hieronymus #22 üzenetére
Nem állították a teljes önvezetést, soha. Utaltak rá, hogy lesz az egy dolog, de nem lett bejelentve soha. Lvl 5-ös önvezetés még nincs, talán 3 igen.
eredeti, nagyban: [link]
[ Szerkesztve ]
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
sb
veterán
Nem, épp ezért aki kiáll és elmondja, hogy C-vitaminnal meg tiszta vízzel gyógyítja a rákot, majd ezt az árúsított teájára azért nem írja rá hivatalosan az oké, mehet tovább, f*sza vállalkozó és marketinges.
Vagy nincs ilyen jellegű ok-okozat összefüggés és attól, hogy van hülye vevő, még lehet hülye/hazug/rossz szándékú eladó is.
(Egyébként pedig minél több a hülye annál jobb ha kevés a direkt átverés. Ezek a hülyézések könnyen mennek, de ha 70 évesen mi futunk rá kevésbé acélos logikával és/vagy még élethűbb átverésekre akkor majd nézelődünk. Nemrég másik topicban azt is olvastam, hogy a gyereknek is meg kell tanítani, hogy meglegyen a magához való esze... így teljesen valid ha rá is "vadásznak". Aki szarul jár az minekmentoda.
És igen, emellett meg még mindig vannak és lesznek önmaguktól full hülyék akik ellen nem véd semmi, lásd a konkrét sofőr esetét...) -
dabadab
titán
válasz Hieronymus #22 üzenetére
A Tesla tudott a problémáról, de nem biztosította a hiba elhárítást.
Mert nem hiba volt, per se, hanem a rendszer limitációja.
Tökre nem véletlen, hogy level 2 a rendszerük. Egyébként az összes többi hasonló rendszer is küzd pont ugyanezzel a problémával, hogy az autópályán álló dolgokat nem veszik észre - nem azért, mert tényleg nem veszik észre, hanem azért, mert a false positive szűrőjük kidobja őket.
Ha a jármű vissza akarja a adni a vezetés felelősségét a humán vezetőnek
Ilyet nem tud a Tesla Autopilot, ugyanis eleve át sem tudja venni, tehát nincs mit visszaadnia.
Vészvillogót kirakja, a járművet megállítja
Egyébként pont ezt csinálja az Autopilot, ha a user egy ideig nem rakja a kormányra a kezét és nem reagál a bippegésre sem.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
-
Sanya
nagyúr
válasz Hieronymus #26 üzenetére
Hát hogyne. A szituációt kell kezelni, nem a térképet.
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
Ez nem az önvetés problémája önmagában.
Lesz olyan hely ahol az ötös szintű önvezetés sem tud jól boldogulni.Az osztrák testvéreinknél fordul elő, autópályákon javítás közben.
Van egy alap fehér jelzés. Van egy sárga ideiglens. Van egy lila ideiglenes. A szakasz kezdete előtt egy táblára krétával van kiírva kézzel, hogy aznap melyik színjelzés az érvényes.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-
dabadab
titán
válasz Hieronymus #26 üzenetére
A limitációs probléma kezelhető. A veszélyes helynek lehet jelezni a navigációs térképen és ott a vezetést segítő rendszer nem használható.
És honnan tudod, hogy pont hol áll autó az autópályán? Sehonnan.
Újra: ez level 2, a vezetőnek figyelnie kell és ennyit tényleg észre kell vennie.DRM is theft
-
emelhu
aktív tag
" nagyon helyes, hogy nem hagyják csak úgy elsétálni, hanem szembesítik azzal, hogy a szavainak igen súlya van és bizony, ha üzleti érdekből megalapozatlan kijelentéseket teszel annak következményei is lehetnek"
+1
És ne feledjük, nem csak a fogyasztóknak okoz kárt, de a versenytársaknak is.
Ha szabadon lehet hazudni a termékről, az komoly versenytorzító hatású.
"hová vezetne ez?" -
emelhu
aktív tag
válasz Hieronymus #22 üzenetére
"Ez nyilván nem csak az önvezető járműveket érinti. Ha csak egy egyszerű sávtartó elektronika van a járműben és a vezető nem reagál, annak is ezt kell tennie."
Na ez a lényeg.
Hasonlót írtam, miszerint egy rendszer nem hogy nem önvezető, de még engedélyezni sem szabad amíg képes nekimenni valaminek.
Ha van előtte valami akkor lelassít (vagy vészfékez ha kell) és megáll!!
De nem megy neki.
Ez olyan alap, ami az engedélyezési minimum. -
Ezekiell
veterán
Én nem is értem, miért nem világos egyeseknek, hogy Musk tudatos hazugságai simán félrevezethetik a felhasználót a terméke képességeivel kapcsolatban, és sorozatban teszi ezt, és az bizony false advertising/advertising fraud.
Ettől még nyilván a user a hülye, hogy megpusztul az autóval - de mindkettő lehet egyszerre igaz (user hülye ÉS Musk hazugságai törvénysértőek).
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Johnny001
senior tag
Kezd unalmas lenni ez a szándékos támadássorozat Musk ellen, nincs jobb dolguk?
Bp. XVIII.- Pestszentimre 06309060893
-
Shadowbull
addikt
Persze hogy mondta. 2016ban az összes teslafan ezt visszhangozta mindenhol, hogy a Teslák már jobban vezetnek mint egy ember.
Épp itt az ideje hogy megbaxxák végre Muskot a folyamatos hazudozásáért.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
stellaz
addikt
Mondjuk ha a cég vezére azt mondja, hogy egy szolgáltatásuk biztonságosabb az embernél, akkor ez a cég hivatalos állásfoglalás a termékkel kapcsolatban, akár ez van a manuálban, akár nem.
Na most akkor a bíró megkérdezhetné, hogy az akkori kijelentéstől függetlenül biztonságosanak tartotta és tartja -e a rendszert az embernél.
Ez elég világos állásfoglalás lenne. -
modeller
aktív tag
válasz Shadowbull #37 üzenetére
"a Teslák már jobban vezetnek mint egy ember."
Nem tudom, hogy igy van-e, de szerinted a témát inditó baleset ezt az állitást megcáfolta?
Nyilván statisztikáról van szó: x millió vezetett km / halálos(?) baleset.
Egyik oldalon az emberek (köztük egy rakás piás, drogos, vagy vezetésre alkalmatlan elmebeteg), másik oldalon az éppen önvezető üzemmódban lévő tesla-k.Én nem merném egyből rávágni, hogy ebből a teslák jönnének ki rosszul, csak ott nyilván minden egyes baleset világhirnevet szerez, igy elég torz a kép.
-
dabadab
titán
-
-
stellaz
addikt
Akkor ezt be kell vállalni a bíróságon, de a csávó éppen azt mondja, hogy nem emlékszik ilyesmi, meg deepfake. Mondjuk ezeket az információkat és a módszertant azért megoszthatnád itt te is (ha már Musk nem vállalja el ezt a bíróságon), hogy mi alapján jön ki a matek, főleg úgy, hogy nulla km ment nulla darab tesla önvezető módban.
[ Szerkesztve ]
-
rodelheim
csendes tag
Jó lenne már a fejekben rendet rakni, hogy az Autopilot nem azonos az FSD-vel, az egy vezetés támogató rendszer a másik autonóm vezetési rendszer.
-
nozs23
addikt
Mi lenne ha esetleg megnéznéd a Code konferencia interjut, amirol az egész eset szól?
“a Model S and Model X, at this point, can drive autonomously with greater safety than a person.” 2016
De tessék:
https://www.theverge.com/2023/4/27/23700339/tesla-autopilot-lawsuit-2018-elon-musk-claims-deepfakesGondolom az nem Musk a szinpadon, hanem Optimus. Vagy fake az egész. Ő nem hazudik soha. Maximum előre mondja az igazságot.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- GIGABYTE RTX 3060TI GAMING OC 8G
- Asus TUF FA507 - 15.6" IPS 144Hz / Ryzen 7 6800H / 16Gb DDR5 4800MHz / RTX 3050 Ti / 1 ÉV GARANCIA
- NVIDIA Dell RTX 2080 Ti 11GB GDDR6 - Beszámítás: OK
- AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! tado BASIC Okos Radiátor Termosztát 3db-os
- AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen