Az eMAG büszkén jelentette be, hogy a Similarweb adatai alapján tavaly a leglátogatottabb magyar webáruházzá nőtt, a kínálat pedig átlépte az egymillió különböző terméket, miközben a magyarországi raktár is jelentős bővülésen és fejlesztéseken ment keresztül. Mivel az áruháznak jól használható keresője van, a látogatók 2017-ben is aktívan használták a keresés funkciót az oldalon, összesen több mint 400 ezer keresőkifejezést használva. Ez volt a tíz leggyakoribb keresőszó tavalyról:
- laptop
- tablet
- porszívó
- LEGO
- mobiltelefon
- TV
- kávéfőző
- iPhone
- power bank
- Huawei
A rengeteg kifejezés között azonban voltak olyanok is, melyek nem hoztak eredményt. Sok esetben az egyes márkák fonetikus átirata miatt, míg máskor elgépelések okozták az eredménytelenséget. Előfordult az is, hogy egy-egy keresést nem is feltétlenül azzal a céllal indítottak a felhasználók, hogy konkrét terméket találjanak, inkább csak amolyan próba gyanánt, vagy egyenesen viccnek szánták a lekérdezést. Az eMAG.hu motorja mindenesetre ezeket is rögzítette, íme a szerintük legkreatívabb 10 keresőkifejezés 2017-ből:
- Játék sokkoló gyerekeknek
- Buta telefon
- Gyerekágy kicsit nagyobbaknak
- Autót keresek
- Minionos vibrátor
- céklalé
- Huawei beledugós
- randibugyi
- újracsomagolt gyerek
- Zsófinak ajándék