Összeolvad a tévé és az internet – de még csak a folyamat elején járunk

A vállalat e témában negyedik, televíziós fogyasztói trendeket vizsgáló éves jelentése szerint a válaszadók 72%-a legalább hetente használja mobileszközét videó megtekintésére, és 42%-uk az otthonán kívül néz videótartalmakat okostelefonján, tabletjén. A felhasználók 75%-a egyszerre több feladatot is végez a mobilkészüléke használatával, miközben tévét néz.

Szintén új trend, hogy a felhasználók ugyanazt a tartalmat több helyről és több alkalommal is megtekintik. Az Ericsson ConsumerLab ezt a típusú megtekintést „helyeltolásos megtekintésnek” nevezte el. Érdekes eredmény, hogy már a 65 és 69 év közötti válaszadók 41%-a is heti több alkalommal tekintett meg igény szerinti (VoD) vagy időeltolásos tartalmakat.

Anders Erlandsson, az Ericsson ConsumerLab vezető kutatója szerint: „Amikor a TV-iparág először vetette fel a mobil televíziózás lehetőségét, mindenki úgy gondolta, hogy ez elsősorban professzionálisan létrehozott, rövidebb videoklipeket jelent majd. Most azonban egy igen érdekes fordulat van kialakulóban. A felhasználók valóban rövidebb videórészleteket néznek, de ezeket a videóklipeket saját maguk hozzák létre azáltal, hogy teljes hosszúságú TV-műsorokat és filmeket saját igényeik szerint állítják le, majd indítják újra.”

ericsson

A felhasználók folyamatosan újraértelmezik a televíziót és a videót. Az emberek 82%-a legalább havi rendszerességgel használja a YouTube-ot vagy hasonló szolgáltatásokat, kérdés tehát, hogy például egy recept online megtekintése a konyhában csupán csak „utasítások” végigkövetése vagy esetleg már televíziózásnak számít.

Valójában a válaszadók több mint fele azt állította, hogy a számítógépük és az internetcsatlakozás szerves részét képezi a TV- és videónézési szokásaiknak. Ezek az eszközök lehetővé teszik a nézők számára, hogy kiválasszák és kombinálják, mit, hogyan és mikor kívánnak megnézni – hasonlóan ahhoz, ahogyan egy étteremben is választ az ember.

A kutató szerint: „Megindult a verseny az első egyszerűen használható „à la carte” televíziós megoldásszolgáltatói pozíció eléréséért, amely szolgáltató megoldást kínál az összes fogyasztói televíziózási és videózási igényre. A fogyasztók az à la carte TV-kínálatot a TV- és videónézési élmény szempontjából az ötödik legfontosabb tényezőként sorolják fel.”

Ugyanakkor mindent összevetve még nem jött el az idő, hogy búcsút mondjunk a hagyományos televíziózásnak. „A lineáris televíziózásnak továbbra is fontos szerepe van a fogyasztók életében, és nem tapasztalható visszaesés a használat gyakoriságában. Beszédes példa, hogy a válaszadók 36%-a érzi még mindig úgy, hogy a televíziózási szokásaik igen fontos része az élő sportesemények megtekintése” – mondta el Erlandsson.

A felmérés háttere

A felmérésre Brazíliában, Kanadában, Chilében, Kínában, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Mexikóban, Oroszországban, Dél-Koreában, Spanyolországban, Svédországban, Tajvanon, az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban került sor. Összesen 30 otthoni interjúra, valamint 15 ezer, széles sávon internetező felhasználóval készített on-line interjúra került sor. Az Ericsson ConsumerLab az emberek viselkedését és az általuk fontosnak tartott tényezőket vizsgálja, beleértve azt is, hogyan vélekednek az IKT-termékekről és szolgáltatásokról.

Azóta történt

  • A széles sáv pénzt hoz a háztartásoknak is

    Az Ericsson felmérése most egzakt módon mutatta meg, hogy a hálózatos világban a minőségi internetelérés dagasztja a pénztárcát is.

  • Meghalt a tévé, éljen a tévé!

    A hagyományos televíziózás kimúlóban van, de a folyamat lassú, a és tartalomfogyasztási szokások fokozatosan, organikusan alakulnak át.

Előzmények