Az Európai Védjegyintézet (European Brand Institute) Eurobrand2009 címmel tegnap Bécsben közzétette legfrissebb felmérésének eredményét a kontinens legértékesebb cég- és termékmárkáiról. A tanulmányban összesen 24 ország 16 iparágának több mint 3 ezer kereskedelmi márkáját vizsgálták meg képviselt értékük szempontjából. A top 10-es listán az előző évekhez hasonlóan továbbra is a finn Nokia óriásvállalat birtokolja az első helyet, tágabb technológiai szemszögből nézve már csak a távközlési szektorból szerepelnek vezető cégmárkák az első tízben: a brit Vodafone a negyedik helyen áll, hatodik a spanyol Telefónica, míg nyolcadik a német Deutsche Telekom. Szűkebb értelemben, szigorúan csak az IT-ágazatot górcső alá véve a 24. helyen találjuk meg a Nokia legközelebbi rokonát, a svéd Ericssont – egyéb, velük megegyező iparágban tevékenykedő cég be sem került az első ötvenbe.
Helyezés | Cégmárka (iparág, ország) | Érték (Mrd EUR) | Változás egy év alatt |
1. | Nokia (IT, Finnország) | 35,220 | -8,0% |
2. | LVMH (luxuscikkek, Franciaország) | 32,365 | -7,3% |
3. | inBev (fogyasztási cikkek, Belgium) | 26,927 | 56,0% |
4. | Vodafone (távközlés, Egyesült Királyság) | 23,789 | -1,4% |
5. | Unilever (fogyasztási cikkek, Egyesült Királyság) | 22,829 | 5,5% |
6. | Telefónica (távközlés, Spanyolország) | 22,128 | -1,9% |
7. | Mercedes-Benz (autóipar, Németország) | 19,392 | -9,2% |
8. | Deutsche Telekom (távközlés, Németország) |
19,093 | 6,0% |
9. | BMW Group (autóipar, Németország) |
18,765 | -6,5% |
10. | SAB Miller (fogyasztási cikkek, Egyesült Királyság) |
18,349 | 24,5% |
Forrás: Eurobrand2009
Magyarországra vonatkozó részletes kimutatás egyelőre nem érhető el, de azt már tudni lehet, hogy hazánkban az OTP Bank a legértékesebb védjegy, értéke 436 millió euró – érdekesség, hogy Európában nincs még egy olyan ország, ahol egy pénzügyi szolgáltató végzett volna az első helyen.