Kisebb vitát generált tegnap az IT lapok oldalain, hogy a Facebook egy új – mint később kiderült, már nem egészen új, pár hónapja elkészült és szűk körben már tesztelt – funkciót vezetett be, melyet több tudósítás „flörtölő gombnak” nevezett. Röviden: ha egy felhasználó nem tölt ki az adatlapján egy vagy több rovatot (kapcsolat, lakhely, munkahely stb.), akkor az ismerősök erre egy gombnyomással („Ask”, magyarul: Felkérés) rákérdezhetnek, és lehetőségük van arra is, hogy pár szóval indokolják kérésüket – az illető pedig vagy válaszol, vagy nem, vagy őszinte, vagy nem. Arra is mód van, hogy a megkérdezett a megosztott információt bizalmasnak minősítse, így nem lesz nyilvános a válasz (a rendszerbe azért természetesen bekerül).
Ehhez azonban némi változtatás is kellett: mindeddig az adatlap ki nem töltött kategóriái meg sem jelentek a felhasználó profiljában, ám most már látható, hogy az illető nem töltött ki egy vagy több rovatot.
A kritikát megfogalmazó tudósítások természetesen azt vetették fel, hogy az új eszköz semmiképp sem kényelmi szolgáltatás a felhasználók számára, hanem egy ravasz módszer arra, hogy a célzott hirdetések elhelyezéséhez szükséges, személyes adatokból épített adatbázist tovább bővítsék.
Egy fontos kérdés, hogy vajon a privát módon megadott válaszokat felhasználja-e a Facebook a hirdetési rendszerben, ám erre a cég az ars technica érdeklődésére sem adott tájékoztatást.