Névváltoztatást tervez a Facebook

Nagy és erős húzásra készülnek, mely több szempontból is előnyös lehet az IT-óriás számára.

A Facebook vezetése azt tervezi, hogy a jövő héten a vállalat új nevet kap – tudta meg belső forrásból a The Verge.

Az átnevezést a forrás szerint az motiválja, hogy a közösségi oldal teljes átformálódását hozó nagy tervükkel, a „metaverzum” kiépítésével összhangban legyen a cég megnevezése is. A hivatalos bejelentést Mark Zuckerberg a vállalat éves Connect konferenciáján teszi majd meg, de nincs kizárva, hogy marketingokokból hamarabb kiderül az új név – feltehetően maga a kiszivárogtatás is a reklámkampány része, mindenesetre a Facebook szóvivője nem kívánta kommentálni a The Verge értesülését.

Az átnevezés és a metaverzum kialakítása minden bizonnyal más típusú belső vállalati integrációt is jelent majd, az Alphabet mintájára a különféle termékvonalakat – Facebook, Instagram, WhatsApp, Oculus stb. – egy közös anyavállalat alá rendelik, így valószínűleg szervezeti átalakítások is várhatóak. Mark Zuckerberg a Verge-nek júliusban beszélt a metaverzummal kapcsolatos terveikről, és akkor úgy fogalmazott, hogy közösségimédia-vállalatból egy olyan céggé akarnak válni, amely a számítástechnikai eszközök révén mindenkihez elér.

A változás még egy fontos hatással járhat Zuckerberg és a cég számára: a Facebookot ért sorozatos támadásokat – melyek közül különösen nagy vihart kavart az egész világon a volt alkalmazott, Frances Haugen által kiszivárogtatott kompromittáló információcsomag – ráterhelhetik a különváló közösségi média üzletágra, így a többi vállalkozás megszabadulna a nyomástól.

A forrás szerint az új nevet egyelőre szigorúan bizalmasan kezelik, még a csúcsvezetésben sem avattak be mindenkit. A tudósítás megemlít egy feltételezést, mely szerint a márkanévnek esetleg köze lehet a Horizonhoz, egy még nem publikált VR-fejlesztéshez, melyet a közelmúltban neveztek át Horizon Worldsre.

Azóta történt

Előzmények