Nagytakarításba kezd a Facebook

(Infobulvár) Magának a Facebooknak jót tesz, ám a különböző, termékeket reklámozó és rajongói oldalak már kevésbé örülhetnek Zuckerbergék nagy őszi gyomirtásának, a folyamattól ugyanis meglehetősen – bizonyos esetekben akár több tízezerrel – kevesebb lájkot mutatnak a számlálók. Habár ez elsőre fájhat a cégeknek, vállalatoknak, azt már tudhatjuk, hogy az ál-lájkolók nem generálnak valódi látogatószámot, így az adott reklám nem is éri el a célcsoportot, ergo a befektetett tőke nem térül meg. Konklúzió: hosszú távon mindenki jobban jár, ha kiszűrik a hamis aktivitásokat.

A nagytakarításról már az előző hónapban beszámolt a vállalat, ami a TechCrunch értesülései szerint tegnap el is kezdődött. Az elmúlt egy nap alatt különböző oldalak több tízezer lájktól lettek könnyebbek – többek között a Zynga Texas HoldEm Poker Facebook-oldala, ami 96 000 like-kot veszített reggelre. A celebeket sem kímélte az áldás, példának okáért Rihanna 22 198, Michael Jackson 17 591, míg a lájkbajnok Eminem 15 420 like-kal lett szegényebb. Az irtást az oldalba integrált automatizált szűrő végzi, a PageData számai szerint meglehetősen hatékonyan.

Azóta történt

Előzmények