Jön a teljesen átalakított felületű Facebook

Ez az ötödik újratervezés, és talán ez hozza a legtöbb látványos megújulást.

A vállalat tavaly jelentette be, hogy a közösségi oldal történetének talán legnagyobb mértékű felhasználói felület átalakításán dolgoznak, a kisebb-nagyobb változtatások a fiókok szinte minden elemét érintik.

A közelmúltban az új UI-t már ki lehetett próbálni, és pár napja jelentették be, hogy elindult az éles üzem, és a megszokott módon fokozatosan teszik elérhetővé a felhasználóknak.

A legszembetűnőbb újítás talán az, hogy a háttér, a felület színvilága több lehetőséget kínál, ugyanis be lehet állítani a sok hasonló szolgáltatásból ismert „dark mode-ot”, melyben csökkentett fényerővel, szemkímélőbben lehet használni az oldalt pl. videólejátszáskor – vagy épp ellenkezőleg: a felhasználó több fehér felületet állíthat be.

A tervezők sok funkciót áthelyeztek, főleg a mobilos alkalmazás tapasztalataira támaszkodva, és azt remélik, hogy egyes népszerű funkciókat könnyebb lesz majd megtalálni és használni (pl. videók, játékok stb.). Emellett hasonló egyszerűsítéseket vezettek be azért, hogy például egyszerűbb legyen eseményeket, oldalakat vagy csoportokat létrehozni.

A Facebook szóvivője egy nyilatkozatában elmondta, hogy az új felületet a múlt héten elkezdték lépésről lépesre, régióról régióra haladva bekapcsolni: az érintett felhasználóknál alapértelmezésként az új felület töltődik be. Egy átmeneti időszakban még vissza lehet kapcsolni a régi felületre, de ez a lehetőség csak pár hónapig él: egy meg nem határozott időpontban kivezetik a „Classic Facebook” nézetet és elrendezést.

Azóta történt

Előzmények