Felhagy a digitális fényképezők gyártásával a HP

A Hewlett-Packard partnert keres digitális fényképezőgépei tervezésére, gyártására és forgalmazására – közölte a vállalat múlt héten. A döntés nem jelent kivonulást az egyébként gyorsan bővülő piacról, csupán stratégiai hangsúlyeltolódást: a cég a jövőben inkább az otthoni fotónyomtatásra és a webes fotós szolgáltatásokra koncentrál. A karácsonyi szezonban még a HP értékesíti fényképezőgépeit, a tervezett partneri együttműködést 2008 első felében tervezik tető alá hozni. Egyelőre még keresik azt az OEM-partnert, amely licencet kapna a HP márkájú digitális fényképezőgépek tervezésére és nagykereskedelmi forgalmazására.

A stratégiaváltással felszabaduló forrásokból az idén májusban meghirdetett Print 2.0 programot tervezik finanszírozni. Ez három területre koncentrál. Első célja egy olyan új generációs digitális nyomtatási platform létrehozása, amely képes növelni a nyomtatási sebességet és lefaragni a nyomtatási költségeket a nagy volumenű nyomdai megoldások piacán. A második és a harmadik cél a webről történő nyomtatás megkönnyítése, valamint a HP digitális tartalomkészítési és kiadványszerkesztési platformjainak összes ügyfélszegmensre történő kiterjesztése – áll a cég közleményében.

A stratégiaváltás kapcsán a cég 30 millió dolláros adózás előtti költséget könyvel el az október 31-vel véget ért negyedik pénzügyi negyedévre.

  • Kapcsolódó cégek:
  • HP

Azóta történt

Előzmények