Két év múlva az összes kameragyártót lenyomhatja a Samsung

Pár év múlva vége lehet a nagy japán gyártók egyeduralmának a digitális fényképezőgépek szegmensében – a Canon, a Sony és az Olympus triásza ma összességében a piac nagyjából 70 százaléka felett rendelkezik, ám a feltörekvő Samsung Techwin (melynek egynegyed részben tulajdonosa a Samsung Electronics) 2010-re a mezőny élére állhat.

Itt is könnyen megismétlődhet tehát a kilencvenes években és az évtized első felében lejátszódott trend: a Samsung akkor a memóriachipek és a lapos kijelzők piacán hagyta állva a japán riválisokat. A dél-koreai cég az IDC adatai szerint ma az ötödik legnagyobb digitális fényképezőgép-gyártó, a vállalat idén 17,5 millió digitális fényképezőgép szállításával számol, ezzel 46 százalékkal növelné piaci részesedését.

„A Samsung Techwin disztribúciós hálózata a tavalyi 70 után idén már 150 cégből áll majd. Ezek egy része a Samsung Electronics hálózatához tartozik, a cég ugyanakkor a Samsung márka általános ismertségéből is rengeteget profitálhat” – vélekedik Kim Uno, a Prudential Investment & Securities elemzője. „A cég jelenleg a kompakt fényképezőgépek szegmensére fókuszál, ahol az ár a kulcstényező, később pedig az erősen márkaközpontú digitális tükörreflexes fényképezőgépek piacán is erősítené jelenlétét” – vázolta fel a vállalat stratégiáját Kim.

A digitális tükörreflexes fényképezőgépek piaca jelenleg nyolcvan százalékban a japán Canon és Nikon páros uralma alatt áll, itt a Samsung Techwin jelenlegi egy százalék alatti részesedésével labdába sem rúghat. A japánok ezen a téren jelentős technológiai előnnyel rendelkeznek, elemzők szerint a koreaiaknak ebben a szegmensben legalább egy évtizedükbe telhet, mire meghatározó szereplővé válhatnak.

A kompakt fényképezőgépek piacán ennél jóval nagyobb mozgástere lehet a koreai gyártónak, az itt zajló trendek ráadásul kedveznek is a cégnek: „A megapixelek hajszolása véget ért, a csata mostantól az árról szólhat” – állítja Kim Do-Hun, a Samsung Securities egyik elemzője. Az erősödő árverseny fenyegetését a japán riválisok is felismerték: „Továbbra is fontos számunkra a márkaháttér és a hozzáadott értékek, de attól tartok nem éljük túl a versenyt, ha nem tudunk árban is versenyképesek maradni” – nyilatkozta ennek kapcsán Isizuka Keiichi, a Sony digitális fényképezőgépeket gyártó részlegének feje.

Azóta történt

Előzmények