Felpörgött a Lenovo

Fut a Lenovo szekere: a kínai PC-gyártó a december 31-én zárult harmadik üzleti negyedévében árbevételcsúcsot döntött és látványosan növelte a nyereségét is. A csinos bővülés részben a vállalat által tavaly végrehajtott akvizícióknak, részben a nagyvállalati ügyfelek körében elért sikereknek köszönhető. A forgalom éves összehasonlításban 44 százalékkal, 8,37 milliárd dollárra, a nyereség pedig 54 százalékkal, 153 millió dollárra nőtt.

Az 1984-ben Legend Holdingsként bejegyzett, majd a nevét 2004-ben lecserélő vállalat az elmúlt évben kezdett lendületes expanzióba: tavaly nyáron felvásárolta a német Medion AG-t és az NEC személyi számítógépes üzletágát. Az agresszív részesedésnövelési célok elérése akvizíciók nélkül nem is lenne tartható, a cég most jelezte: továbbiakat terveznek a szerény iparági átlagnál erősebb növekedés fenntartása érdekében. Amint arról nemrég beszámoltunk, a Lenovo arra készül, hogy az idén a Hewlett-Packardot megelőzve a világ legnagyobb PC-gyártójává válik.

A vállalat a hazai PC-piacot fényévnyi előnnyel vezeti a multinacionális riválisok előtt: a Lenovo részesedése 35,3 százalék, míg a második helyen álló Aceré 9,5, a harmadik Dellé pedig 9,4. Kínában a tabletek szegmensének 16,5 százaléka van a cég kezében, amellyel a második helyen áll az iPaddel ott is taroló Apple után.

Jelenleg a hazai piac adja a cég árbevételének 42 százalékát, de az országhatáron túl is rohamléptekben terjeszkednek. A fejlett piacokért – így az Egyesült Államokért, Japánért és Nyugat-Európáért – felelős részleg forgalma a harmadik negyedévben 81 százalékkal, 3,6 milliárd dollárra nőtt. Ez javarészt az akvizíciókkal magyarázható, de a fejlődő piacokon elért 23 százalékos bővülést saját erőből valósította meg a vállalat.

Az elemzők szerint a Lenovónak az okostelefonok és tabletek szegmensében lenne fontos belehúznia: a harmadik negyedévben 400 ezer táblagépet és 6,5 millió mobilt adott el a cég.

Azóta történt

Előzmények