Gamerekre vadászik a brit hírszerzés

A brit kormányzat elektronikus kommunikációt megfigyelő központja, a GCHQ videojátékokban elhelyezett hirdetésekkel próbál szakembereket toborozni. A hírszerzés – amint az AP híradásából kiderül – azt reméli, hogy a virtuális világba költöztetett kampánnyal sikerül felkeltenie az informatikában jártas fiatalok érdeklődését: elsősorban az interneten felnőtt generáció diplomásait akarják megszólítani.

Az október végén induló, egy hónapos kampányt a GCHQ a TMP Worldwide munkaközvetítő és a Microsoft érdekeltségébe tartozó – kifejezetten videojátékos hirdetésekben utazó – reklámügynökség, a Massive Inc. szervezi. A brit hírszerzésnek munkatársakat toborzó óriásplakátok olyan játékokban bukkannak fel, mint a Splinter Cell, a Need for Speed: Carbon és az Enemy Territory: Quake Wars. A reklámokat Xbox játékkonzolon láthatják majd a brit gamerek.

Azóta történt

Előzmények