Kik vásárolnak webshopokban, melyek a legnépszerűbb termékek?

Az egyre szaporodó e-kereskedelmi oldalak látogatottság-emelkedése mellett a vásárlási konverziós arányok növekedése várható, illetve a mobileszközök e-kereskedelembe kapcsolódása is ugrásszerű fejlődést eredményez az elkövetkező években – áll a Gemius idei e-kereskedelmi összefoglalójában, mely átfogó képet ad a hazai e-kereskedelemről, és még arra is kitér, hogy hol fognak vásárolni az emberek vasárnap.

A jelentés fő megállapításai:

  • a magyar internetező lakosság 40 százaléka, 2 803 000 fő vásárol magyar, illetve a lakosság 16 százaléka, 833 000 fő vásárol külföldi oldalról. 2014-ben az arány még csak 32%, illetve 12% volt. Összevonva a magyar és külföldi oldalakon vásárlókat, elmondhatjuk, hogy a hazai netezők 42 százaléka szokott online vásárolni
  • a webáruházak a legnépszerűbb e-kereskedelmi oldalak. A legnépszerűbb termékkategória a könyv–zene–film, a ruházat és kiegészítők, illetve a mozi-, koncert- és színházjegyek
  • 2014 óta nőtt az okostelefont, kütyüt vásárlók aránya, továbbá sportfelszerelést és bútort is többen vásárolnak online. A következő évre vetített vásárlási hajlandóság szempontjából a fogyasztói elektronika növekedett a legtöbbet 2014-hez képest
  • a jövőben várhatóan az online élelmiszervásárlás fog leginkább nőni, ha az egyes vásárolt kategóriákat nézzük

 

Gemius: e-kereskedelem
[+]

 

  • egy átlagos bevásárlókosár értéke egy főre 20 430 forint, egy év alatt pedig átlagosan 134 160 forintot költ egy fő az e-kereskedelemben. (Megjegyzés: a gyakori vásárlókat kérdezték, így az átlagos kosárméret is magasabb, mint a ritkán vásárlók körében.)
  • a leginkább kedvelt átvételi mód a futárszolgálat, és a legkedveltebb fizetési mód a készpénzes fizetés futárnak

 

Gemius: e-kereskedelem
[+]

A Gemius arra is kitér a tanulmányban, hogy hányan nem vásároltak online. A válaszadók 58%-a nem vásárol online, őket leginkább a személyes kontaktus hiánya zavarja. Számukra az alacsonyabb és kedvezményes árak jelentenék a legnagyobb motivációt online vásárláshoz.

 

A kutatásról:

A kutatás alapja egy 1540 fős online kérdőíves megkérdezés, amely reprezentatív mintát szolgáltat a hazai 15 éven felüli internetező közönségre. Az adatfelvétel 2015. január 12. és 23. között zajlott.

Azóta történt

Előzmények

  • EY: Stabilitást és bővülést várnak a magyar cégek

    A Ernst & Young által készített tőkebizalmi barométer alapján minden rendben a gazdaságban itthon, külföldön pedig még annál is inkább. A válaszadók kétharmada versenytársat vásárolna.

  • Felmérik a magyar internetet

    Egy állapotfelméréssel kezdődik az a munka, melynek célja az európai digitális menetrend egyik fő előírásának teljesítése.

  • Sokan és sokat netezünk

    Elkészült a Gemius őszi felmérése a hazai internetezési szokásokról. Több nő ül le böngészni mint férfi, akit viszont elkapott a gépszíj, nem szabadul.