Kelendőek a közösségi oldalakra koncentráló marketingcégek

Habár kissé mérsékeltebb tempóban, de Larry Page vezetése alatt is folytatódik a Google felvásárlási gyakorlata, igyekeznek megszerezni a legígéretesebb startupokat. Ennek egyik újabb jele, hogy a cég tegnap bejelentette: megvásárolták a Wildfire Interactive-ot, egy négy éve indult vállalkozást, hogy a közösségi médiában hatékonyabban tudjanak hirdetni, ugyanis ez a cég kifejezetten a közösségi oldalakon való megjelenés marketingjével foglalkozik.

A belsős források szerint 250 millió dollárért megszerzett Wildfire egy, a közösségi oldalak integrációjával megalkotott platformot hozott létre: Jason Miller, a Google termékmenedzselési vezetője a hivatalos blogban azt írja, hogy a vállalat fő bevételi forrását jelentő online hirdetési üzletágban a már meglévő módszerek (keresési találatok, videók, mobilos alkalmazások, offline reklám stb.) kiváló kiegészítője lesz egy olyan technológia és módszer, mely a közösségi oldalakon erősítheti jelenlétüket és kínálatukat, platformjuk pedig lehetővé teszi, hogy a cégek egyetlen helyről kezeljék az összes helyen és típusban megjelenő kampányaikat.

A Wildfire a saját maguk által megadott adatok szerint igen sikeres: a 400 alkalmazottat foglalkoztató cég 16 ezer ügyfele között a világ legnevesebb márkái közül 30 szerepel.

A közösségi oldalak marketingjével foglalkozó cégek egyébként elég keresettek mostanában: a Salesforce 745 millió dollárért vette meg a Buddy Mediát, és a Vitrue év eleji, 300 millióba került beszerzése utána Oracle nemrég jelentette be, hogy megveszik a hasonló profilú Involvert is.

Azóta történt

Előzmények