Akár már jövőre megérkezhetnek a filmek a YouTube-ra

A YouTube be kíván szállni a streamvideók piaci versenyébe, melyen jelenleg a főszereplők a Netflix, az Amazon és a Hulu, és már tárgyalnak a stúdiókkal tévésorozatok és filmek jogainak licenceléséről – tudta meg belső forrásokból a The Wall Street Journal.

Az új típusú tartalomszolgáltatáshoz a Google (vállalati szinten most már: Alphabet Inc.) bevált módszerét is alkalmazzák: projektjeikhez az adott területen már bizonyított legjobb szakembereket igyekeznek magukhoz csábítani. Ez esetben is így történt: a nyáron leigazolták, Susanne Danielst, az MTV korábbi programigazgatóját. Korábban a Netflixtől szereztek meg munkatársakat: Kelly Merrymant, volt tartalomigazgatót, illetve Robert Kynclt, aki most a YouTube üzleti vezetője.

A folyamat első lépése volt a YouTube Red elindítása, mely 10 dolláros havi előfizetési díjért egyrészt reklámmentes tartalmat ad, másrészt saját műsorokat is kínálnak – vagyis a keret kész, már csak bővíteni kell a kínálatot.

A források szerint az egyeztetések még igen korai fázisban vannak, de annyit elárult a Journal egyik forrása, hogy a YouTube a versenytársaktól kissé eltérő üzleti modellt tervez: nem a régi, jól bevált, már inkább ismétlésként megnézett filmekre, sorozatokra koncentrálnának, hanem az új, friss tartalmakra. Az sem eldöntött kérdés még, hogy milyen csatornákon közvetítenék a mozgóképeket: valószínűleg egy kevert csomagot állítanának össze, vagyis a Red mellett a mozikban, a kábeltévés hálózatokon, illetve DVD-n is terítenék a licencelt tartalmakat.

Azóta történt

Előzmények

  • Nem, nem RedTube: YouTube Red

    A hónap végén indul a reklámmentes videómegosztó, ahol az előfizetés fejében egyéb extra tartalmakat és hozzáféréseket is kínálnak.

  • Idén nyáron elindul a YouTube Gaming

    Az Amazon tulajdonában álló Twitch.tv eddig egyeduralkodónak számított, a Google azonban átcsábítaná a játékosokat magához.