Fut a Huawei szekere

A Huawei jelentése szerint globális árbevétele 238–240 milliárd jüant (kb. 40 milliárd dollárt) ért el 2013-ban, ami körülbelül 8 százalékos (dollárban számítva 11,6 százalékos) növekedést jelent az előző évi adatokhoz képest. Cathy Meng pénzügyi igazgató elmondta, hogy a Huawei 2013-ra vonatkozó üzemi eredménye várhatóan 28,6 és 29,4 milliárd jüan (4,8 milliárd dollár) között lesz. A működési tevékenységekből származó pénzforgalom, illetve a vállalat követeléseinek és kötelezettségeinek aránya stabil maradt. 2013-ban a Huawei számos átalakítást hajtott végre a vezetési struktúra és a működési hatékonyság fejlesztése érdekében.

Innováció és takarékoskodás

A Huawei növekedést ért el a szolgáltatói, vállalati és fogyasztói üzletágaiban egyaránt. A szolgáltatói üzletág 2013-as árbevételének több mint 75 százaléka a világ 50 vezető telekommunikációs szolgáltatójától származott, a szolgáltatásokból és szoftverekből eredő árbevétel aránya pedig a tavalyi 34 százalékról 37 százalékra növekedett.

A cég a folyamatos növekedést annak tudja be, hogy a vállalat kiemelt figyelmet fordít fejlesztésre: „Az utóbbi 10 év során a Huawei minden évben árbevételének több mint 10 százalékát fordította az innovációra. 2013-ban a vállalat K+F befektetései elérték a 33 milliárd jüant, amely árbevételünk mintegy 14 százalékát teszi ki” – nyilatkozta Cathy Meng. Ez azt jelenti, hogy a Huawei éves K+F befektetései a tavalyi év során először haladták meg az 5,4 milliárd amerikai dollárt.

A vállalat nyereséges működését a hatékonyság növelése, illetve a belső vezetés és a működési költségek csökkentése is támogatta. 2013-ban a cég számos szerkezetátalakítási folyamatot hajtott végre: átszervezte például a vállalat vezetőségét, új képzési programokat indított a dolgozók motiválása érdekében, megerősítette a felső vezetés szerepét és kiterjesztette annak felelősségi körét, valamint bevezetett egy programot, amelynek segítségével a helyi csapatok a legjobb eszközök és információk birtokában hozhatnak megalapozott és hatékony üzleti döntéseket. A Huawei emellett a működési eredmény marzsának javítása érdekében jelentős mértékben fejlesztette a vállalat belső irányítását és működését, így a feladatközpontú működési modellről a projektközpontú modellre tért át.

Azóta történt

Előzmények