Hozta a várt növekedést a Huawei

Huawei logóA Huawei Technologies árbevétele 2011-ben az egy évvel korábbi adathoz képest 11,7 százalékkal, 203,9 milliárd jüanra (körülbelül 32,3 milliárd dollárra) nőtt – derül ki a távközlési és hálózati berendezéseket gyártó kínai vállalat által nemrég nyilvánosságra hozott előzetes, nem auditált adatokból. Tavaly tavasszal a cég 199 milliárd jüanos forgalmat prognosztizált, ezt a célkitűzést szerény mértékben sikerült felülmúlnia.

További pénzügyi mutatókat, nyereségadatot nem közölt a Huawei, csupán azt, hogy 2011. december 31-én több mint 140 ezer alkalmazottat foglalkoztatott világszerte. A teljes állomány 44 százaléka – mintegy 62 ezer ember – kutatás-fejlesztési (K+F) területen dolgozik, 72 százalék pedig Kínán kívüli leányvállalatoknál foglalkoztatott helyi munkaerő.

A Huawei – melyet 1988-ban egy, korábban a Népi Felszabadító Hadsereg állományában kutatóként szolgálatot teljesítő mérnök, Zsen Cseng-fej (Ren Zhengfei) alapított – mára a távközlési berendezések piacán az Ericsson mögött a második legnagyobb gyártóvá nőtt. A társaság először hazai pályán izmosodott meg, majd Ázsiában és Afrikában kezdett terjeszkedni, az elmúlt években pedig Európában és Észak-Amerikában is egyre stabilabban megvetette a lábát. Magyarországon a Vodafone hálózata épül a kínai gyártó eszközeire.

A cég ma már egyre nagyobb hangsúlyt fektet a mobilhálózati piacon kívüli területekre, mint amilyen a vállalati hálózatok építése, a cloudszolgáltatások, valamint fogyasztói készülékek, okostelefonok, tabletek gyártása. Az új növekedési területekre szükség is van, ha tartani akarják azt a merész célkitűzést, amely legkésőbb tíz éven belül 100 milliárd dolláros éves árbevétellel számol – ekkora bővülési potenciál messze nincs a távközlési berendezések piacában.

Az auditált éves pénzügyi adatokat a Huawei hagyományosan április második felében teszi közzé. A cég korábban úgy számolt, hogy 2011-ben az okostelefonok eladásából 6 milliárd dollár forgalma lesz.

Azóta történt

Előzmények