Váratlanul javított az Internet Explorer

Idén januárban megfordult az évek óta tartó trend: ismét nőni kezdett az Internet Explorer részesedése a globális böngészőpiacon, legalábbis az egyik nagy nemzetközi mérés, a Net Applications adatai szerint. Pedig a Microsoft browsere decemberben közel járt ahhoz, hogy piacrésze 50 százalék alá bukjon, de erre végül nem került sor.

A webes statisztikákat készítő amerikai cég mérése szerint márciusban az Internet Explorer a megelőző hónaphoz képest 0,99 százalékponttal, 53,83 százalékra növelte részesedését, az elmúlt fél évben pedig – bár nem folyamatosan bővülés mellett – összesen 1,2 százalékpontot javított. Ilyenre már régen nem volt példa.

Az adatok azt mutatják, hogy az IE a nagy riválisok kárára tudott gyarapodni. Az idén eltelt három hónap során mind a második helyezett Firefox, mind a harmadik Chrome részesedése apadt valamelyest, az előbbié márciusi végén 20,55, az utóbbié 18,57 százalékon állapodott meg. A Google böngészője esetében a lemorzsolódást egy módszertani változás indokolhatja: a Net Applications január óta kiszűri a Chrome automatikus előzetes oldalletöltései közül azokat, melyek végül valós, a felhasználó által kezdeményezett lapletöltéssel nem járnak (erről lásd korábbi hírünket – a szerk.). A Firefox részesedésvesztése viszont trend: a Mozilla böngészője a globális piacon nagyjából két éve lassan szorul vissza.

Nem meglepő, hogy a Microsoft lelkesen fogadta a hírt. „Március remek hónap volt az IE-csoport számára” – írta a szoftvercég hivatalos blogjában a böngésző marketingjéért felelős vezető. Roger Capriotti szerint az Egyesült Államokban az Internet Explorer 9 televíziós reklámkampánya is hozzájárult a számok javulásához: ott a Windows 7 felhasználók 50 százaléka már ezt a verziót futtatja.


Az IE 9 amerikai reklámja

A globális statisztikával ellentétben Magyarországon az Internet Explorer erősödése nem tapasztalható. A rankings.hu adatai szerint hazai internetezők számítógépein a Microsoft szoftverének részesedése lassan, de folyamatosan apad, akárcsak a Firefoxé, miközben a Chrome népszerűsége egyre nő. Itthon a Firefox a legnépszerűbb (44%), majd a Chrome (28,24%) és az Internet Explorer (21,50%) következik.

Azóta történt

Előzmények