Idén 150 milliárd dollárosra nőhet a játékipar

Két megafelvásárlással kezdődött 2022 a játékipar számára, szakértők szerint az idei megállapodások és IPO-k összértéke 150 milliárd dollárra rúghat.

2022-ből még nem telt el olyan sok, a játékipar történései azonban eléggé felpörögtek. A Microsoft közel 70 milliárd dollárért felvásárolja (ha a hatóságok rábólintanak) az Activision Blizzardot, míg a Take-Two Interactive 11 milliárd dollárt ad a Zyngáért. A Sony pedig a napokban jelentette be, hogy az eredeti Halo és a Destiny címekről ismert Bungie-t veszi meg 3,6 milliárd dollárért.

A Drake Star Partners befektetési bankárcég szerint idén a megállapodások, felvásárlások és IPO-k összértéke a szektorban a 150 milliárd dollárt is eléri majd (ez új rekord lenne).

2020-ban egyébként több mint 1159 bejelentett vagy lezárt üzlet összértéke 85 milliárd dollár volt, ezt a határt most rögtön az év elején sikerült elérni.

Szakértők szerint a világjárvány a mobilos játékipart is alaposan felpörgette, amely sorozatosan keresi az újabb bevételi forrásokat is (NFT-k, például…). Többen úgy vélik, hogy a PC-s és mobilos játékipari cégek között lassan elmosódik a határvonal.

A várakozások szerint az Amazon és a Netflix is tehet idén meglepő bejelentéseket az ágazatban, de Ázsiában a Tencent, a ByteDance, a Netease, a Krafton és a Sony is okozhatnak meglepetéseket. Ez részben a metaverzumos trendeknek is lesz köszönhető. Az IPO-k terén pedig az Epic Games és a Discord tőzsdére lépése válthat ki nagy hullámokat.

Azóta történt

Előzmények