Jobban keresnek az Uber sofőrjei, mint a hivatásos taxisok

A taxigyilkos alkalmazás, azaz az Uber ma már talán nem szorul bemutatásra, aki esetleg nem hallott még volna róluk, itt olvashatja el, mi is ez az internetes „majdnemtaxi” szolgáltatás. Tekintve, hogy az Uber nem szállít utasokat, csak a szervezésben vesz részt, gyakran kerülnek jogvitákba, illetve előfordulnak összezördülések a hivatásos kollégákkal is néha. Ígértek ötvenezer munkahelyet is.

Nem csak negatív hozománya van azonban az Uber megjelenésének. A közlekedni vágyók olcsóbb alternatívát, a sofőrök pedig „állást” kaptak. A napokban készült el annak a felmérésnek az elemzése, amit a cég sofőreivel készítettek el.

Lazsálnak és többet keresnek

Ebből kiderül: az internetes társaság sofőrjei kevesebbet vezetnek, mint hivatásos társaik, és elsősorban a rugalmasság miatt választják a taxizást. Na meg persze azért, mert jóval magasabb órabért kapnak, mint a sárga autókban dolgozók.

A gyors növekedés mellett a lemorzsolódás is megjelenik természetesen: átlagosan a regisztrált sofőrök 11 százaléka hagy fel a fuvarozással az első hónapban. A hat hónapja regisztrált vezetőket elemezve az látszik, hogy nagyjából 70 százalékuk fél évvel a regisztráció után is taxizik. Egy évvel a regisztráció után 50 százalék körüli a lemorzsolódás.

Az Uber felmérése alapján a sofőrjeik sokkal kisebb arányban gondolnak főállásként a vezetésre, mint a hivatásos taxisok. A 20 legnagyobb piacon 80 százalék kevesebb, mint 35 órát, felük pedig 1 és 15 óra között vezet egy héten. Míg az Uber sofőrjei 19 dollárt keresnek átlagosan óránként, az amerikai taxisok átlagfizetése 12,9 dollár egy órára. Van, ahol szélesebb az olló (New York: taxi – 15,17, Uber – 30,35 dollár).

Mielőtt azonban azonmód regisztrálnánk az autónkat és vezetési tudásunkat, nem árt azt is megjegyezni, hogy a 12,9 már adózott, nettó összeg. Az Uber rendszerében a vezető vállalkozóként kerül bele a rendszerbe, tehát az adókötelezettség, az üzemanyag, az amortizáció, az útdíjak, stb. őt terhelik. Az Uber számításai szerint ha hat dollárt költ benzinre, meg új gumira óránként, akkor még mindig többet kereshet, mint a profik. Azért a hitellel óvatosan!

Kik az Uber sofőrjei?

A sofőrök nyolcvan százaléka jelentkezése pillanatában rendelkezett valamilyen állással, kétharmaduk pedig főállással is rendelkezett. Mindössze a sofőrök nyolc százalékának nincs semmilyen munkája a felvételi ideje alatt. A megkérdezett 600 amerikai Uber sofőr fele soha nem sofőrködött korábban pénzért, viszont a belépők harmincnyolc százaléka hivatásra lel a taxizásban. Ők teljes munkaidőben dolgoznak sofőrként. Másik 31 százalék azt nyilatkozta, hogy teljes munkaidejében, és még azon túl is Uberezik.

Az Uber sofőrök 19 százaléka 30 év alatti, ami nagyon magas szám a hivatásos taxisok körében mérhető 9 százalékkal szemben. Az idősebbek pedig kevesebben vannak, a taxisofőrök 44 százaléka ötven fölötti, az Uber esetében ez 24 százalék. Minden második nettaxis főiskolát, vagy egyetemet végzett. A sofőrök 14 százaléka nő, ez a hagyományos taxik sofőrjeit vizsgálva 8 százalék, tehát szignifikánsan magasabb az arány.

További részleteket találhatnak az érdeklődők ezen a linken, az Uber hivatalos értékelésében.

 

  • Kapcsolódó cégek:
  • Uber

Azóta történt

Előzmények

  • Az Uber vezetője 50 ezer munkahelyet ígér Európának

    A villámgyorsan nagy globális karriert befutó cég vezetője bízik a támogatásban, és optimistán látja a jövőt.

  • Nem kell tovább várni a mai napi Uber botrányra

    Polgári perek, kerületi ügyészek, újabb betiltások a taxigyilkos alkalmazás körül. Thaiföld, Spanyolország, Hollandia a legújabb betiltók listáján. Nem csak a sofőrök miatt.

  • Betiltották az Ubert Indiában

    Nem szolgáltathat az Uber Újdelhiben. Az épphogy elindult alternatív taxiszolgáltató helyi sofőrjeivel ugyanis nem volt minden rendben. Pénteken egy nőt megerőszakoltak.