Olaszországban, meglévő pályán tesztelik a lebegő mágnesvasutat

Már meglévő vasútpályán tesztelte egy olasz cég a maglev technológiáját.

Az olasz IronLev azt állítja, hogy végrehajtotta az első sikeres tesztet meglévő vasútpályán maglev technológiával. A lebegő mágnesvasúttól azt remélik, hogy csökkenti a költségeket és az energiahasználatot.

A tesztről egy videót is bemutattak a LetExpro2024 alkalmából. Ezen látható, ahogy az 1 tonnás prototípus 70 kilométer per órával utazik 2 kilométeren át. Mivel a maglev fizikailag elválasztja a pályától a szerelvényt, így csökken a súrlódás, a zaj és a vibráció. Így drámai mértékben csökkenhet az energiafogyasztás és a karbantartási költségek.

A jelentések szerint Kína korlátozottan ugyan, de közel két évtizede alkalmaz ilyen technológiát, Japánban és Németországban pedig fejlesztik, de gond a magas költség és az, hogy a meglévő pályákkal nem kompatibilisek a megoldások.

Az IronLev esete állítólag azért különleges, mert ez az első és egyetlen eset, amikor a maglevet meglévő vasútpályán alkalmazták, módosítások, drága kiegészítők, építések és egyebek nélkül.

Éveken belül piacra dobnának egy motorizált targoncát, amely 20 tonnás lehet, és 200 kilométer per órás sebességgel közlekedhet. Most a technológiával nehéz ablakokat, lifteket és ipari rakományokat mozgatnak.

Előzmények