Új hozzászólás Aktív témák
-
seolwon
tag
A Xiaomi megtalálta a piaci rést. Mindenféle EV létezik már, de jól gyorsuló még nem.
-
Mercutio_
félisten
Ebben is lesz Xiaomi együttható?
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
bteebi
veterán
Leakadhatnának már a gyártók erről a baromságról. Oké, meg kell győzni a parasztokat meg a boyracereket, mondván hogy "ez kell neked, mert többször ennyibe kerülő benyásakat is legyűrhetsz vele, és akkor nagyon raj leszel a haverok előtt!". De na, lehetnének kutturáltabb szempontok is.
"Az SU7 decemberi bemutatójakor a Xiaomi vezérigazgatója kijelentette: a cége a világ öt legnagyobb autógyártójának egyikévé szeretne válni."
Azt elhiszem. Én meg milliárdos szeretnék lenni. Sajnos a Sziamiaúnak jobbak az esélyei.
"Az SU7-tel kapcsolatban azt ígérik, hogy jobb gyorsulást tesz lehetővé, mint a Tesla vagy a Porsche EV-k."
Tyűűű, kettőt kérek! Akkor gondolom úgy már kétszer olyan jól gyorsul. És amúgy mennyi a vége? Adja a 300-at??
"Elemzők szerint a gyártó operációs rendszere is kedvezhet a meglévő ügyfelek számára."
Tehát akinek Xiaomi telefonja van, annál nagyobb lesz az integráció, bloatware szinten is?
"Az EV-k akár nagy kiugrást is jelenthetnek a stagnáló mobilpiac mellett a Xiaomi számára."
Mondjuk ebben egyelőre lehet valami.
"Az autókat a BAIC Group gyártja majd, ennek kapacitása évi 200 ezer jármű."
Pont akartam is kérdezni, hogy hogy lesz egy mobilos cégből autógyártó. Tapasztalat meg minden - pl. gyártósorok meg mérnökök - nélkül. Ezek szerint így. Szóval akkor ez gyakorlatilag egy OEM autó, xiaomis infotainmenttel.
A BAIC mondjuk nem egy garázscég a maga 67 milliárd dollár körüli bevételével (Tesla: 96,7 milliárd 2023-ban, BMW 163,6 milliárd, VW 335 milliárd (!)) és kb. 1,5-2 millió legyártott autóval (nem találtam pontos adatot), de az egy érdekes kérdés, hogy idővel akár előállhatnak-e kapacitásbeli problémák.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Busterftw
veterán
Nincs rossz termek, csak rossz ar.
-
Márton
nagyúr
navégre lesz valamim, amivel lenyomhatom a sárgánál csigalassan induló Teslákat
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
wolfman
veterán
A Tesla és a még jobb Porsche iszonyat gyorsulás után még lehet ezzel a tulajdonsággal tromfolni? Inkább az akkumulátorok környezettudatosságával kellene már végre, nem? Hol van már az a híres német ~100% renew akkumulátor amit annyira mutogattak korábban?
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
aktív tag
-
doooo
veterán
Hetente jönnek az egyforma cikkek róla. Nem kéne megvárni végre, hogy tényleg megjelenjen az utakon is?
-
Cassi
senior tag
Ez is 3 évig kap majd támogatást, utána kuka
-
GhanBuri Ghan
őstag
Aki nem értené, hogy elektromos autóknál miért fontos szempont a teljesítmény és a gyorsulás: belsőégésűeknél a nagyobb teljesítményt elképesztő felár mellett adják (M BMW, AMG Mercedes, RS Audi), egyrészt, mert ez jól eladható dolog, másrészt, mert benzineseknél a plusz teljesítmény eléggé drága dolog (drágább a motor önmagában, mellé erősebb hűtés, váltó, féltengelyek, fékek kellenek)
Elektromos autóknál a nagyobb teljesítmény felára jóval kisebb (ott elsősorban az akku viszi a pénzt), viszont ugyanazon a piacon versenyeznek, mint a benzinesek, tehát a túlmotorizált autókon nagyobb profit várható - és ezt még marketingelni is könnyebb, mint mondjuk egy 130 lóerős modellt. -
opr
veterán
Valamivel el kell adni...
Marmint, autok teren idegen marka. Nagy ujdonsagot nem fognak tudni mutatni, akkubol ugyan az lesz benne, mint minden masban is, tehat hatotav, toltesi sebesseg, kompromisszumok, stb tekinteteben elektromos auto egy kutya lesz.
Amiben talan tudnak versenyezni, az az ar, a belso ter minosege, szolgaltatasok, dizajn es menetdinamika.
Ebbol az ar meg titok, a tobbit ugyis csak majd a teszteloknek hiszi el a nep, raadasul nehez is marketingelni, ugyhogy marad a menetdinamika, ami raadasul konnyu, mert az egy szam, amit mindenki, de tenyleg mindenki ert.A tobbit meg majd meglatjuk, ha megbizhato tesztelok megkapjak es kiprobaljak mindenfele korulmenyek kozott.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Alogonomus
őstag
A kínai villanyautók nyugati elterjedését leginkább a hiányzó szervizhálózat korlátozza, valamint ebből következően a kvázi "biztosíthatatlanságuk". Egy korábbi robbanómotoros gyártó, vagy már a Tesla esetén is megvan a kiterjedt szervizhálózat, viszont egy random kínai autó esetén eleinte a cserealkatrészt is valószínűleg Kínából egyedileg kellene megrendelni, valamint megfelelő márkaszerviz-hálózat hiányában a pótalkatrész szabályos beszerelésének a megoldása és így a garancia megtartása is bonyolult lenne. Cserealkatrészekből még esetleg raktározhatnának valamennyit a különböző régiókban a gyártók, de a regionális lefedettségű hivatalos szervizhálózat fenntartása biztosan túl nagy anyagi terhet jelentene. Nyugati gyártó pedig aligha vállalná be egy kínai gyártó autóinak a szervizelését. Legfeljebb az elkínaisodott (Lynk & Co) Volvo ajtaján kopogtathatnának a kínai gyártók.
-
bteebi
veterán
válasz TESCO-Zsömle #9 üzenetére
De, találkoztam. Air Fryert már akartam tőlük venni, sőt hajszárítót is, az (okos)porszívóikkal még csak szemeztem; légtisztítónk viszont van is (meg mozgásérzékelős LED lámpa - mondjuk az pont nem működik sajnos; karácsonyra kaptuk ajándékba még vagy 2-3 éve), de ezeknek a komplexitása együtt se éri el még a mobiltelefonét se, egy autóét meg végképp nem.
#13: "Aki nem értené, hogy elektromos autóknál miért fontos szempont a teljesítmény és a gyorsulás"
Azért, mert az átlagvásárló tök hülye, és ezekkel az egyébként közel se releváns - szinte semmilyen helyzetben sem igazán lényeges - paraméterekkel fel lehet kelteni az egyébként vezetni se túlzottan tudók figyelmét is. Aztán meg megy az értetlenkedés, hogy miért van annyi baleset.
[ Szerkesztve ]
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Cassi
senior tag
válasz GhanBuri Ghan #13 üzenetére
Igen, de a hírek szerint 50-70 ezer dollár között lesz az autó ára. Ez nálunk áfával satöbbivel 30 millió körüli árat jelent. Ennyiért már elvár ezt-azt az ember.
-
senior tag
válasz GhanBuri Ghan #13 üzenetére
Ezek a gyorsulási értékek papíron jól néznek ki, de hétköznapi autózáshoz szükségtelenek (sőt), sportautózáshoz meg önmagukban kevesek. Lásd pl. CarThrottle.
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
tibaimp
nagyúr
válasz Janika--1982 #8 üzenetére
Szerintem meg kell a +1+2+10. elektromos autó!! Miért belső égésűből +10000 is létezik....
A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
-
anulu
félisten
a hatalmas EV őrület közepette 1 hónapja lecseréltük a 14 éves családi autót egy Kodiaq-ra. a következő 10 évre jók vagyunk, addigra talán kihoznak valami használhatót a benzin/diesel utáni világra.
"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
Cassi
senior tag
válasz GhanBuri Ghan #20 üzenetére
Igen, csak hát ez egy cég első autója. Viszonylag kevés azért a retardált milliomos hülyegyerek, akinek egy több tízmilliós kocsinál az egyetlen szempont az, hogy mennyire gyorsul.
-
Meridian
senior tag
Sztem a közutak NEM versenypályák. Szóval nem erre kelleen domborítani az EV-ket. Hanem a gazdságos üzemeletés (nem igazán valósul meg, hiába mondják ezt, hadd ne soroljam az okokat), biztonság, környezetszennyezés minimalizálása (tehát ne kelljen már kukázni az autót 10-12 év után, hanem menjen 25-öt pl rozsdásodás nélkül, meg hasonlók - hol vannak a régi egyszerű autók, amik 2millió km után is egyben voltak, pl Volvo 740, stb...), újrahasznosíthatóség, stb.
Én az autópályákon maximalizálnám az autók max sebességét (és nem KRESZ táblákkal, hanem motorikus leszabályozással), és lóerejeét. 130km/h max, és 150 lóerő. ennyi bőven elég mindenkor is. Másrészt a gumik. Egyre nagyobbak (ami persze jó a gyártóknak mert egyre többe kerülnek), az autók is nehezebbek, ezért több a szálló gumipor is. Ráadásul sok olyan anyagvan a modern autógumikban amik mérgezik a vizek élővilágát, belélegezve sem egészséges.
Ezzel kellene versenyezni nem a másodpercekkel, hogy mennyi alat van 200km/h-án!
Amúgy meg az EV-k zsákutca. Ha most minden autót lecserélnénk a világon EV-kre, a töltő infrastuktúrára több pénzt kellene költeni mint az egész USA éves GDP-jének 4-5x-se...!
Sosem lesz erre ennyi pénz, ráadásul miért? A CO2 kibocsájtás miatt. Pedig nem a CO2-vel kellene foglakozni, hanem azzal hoyg egyre több akiirtott erdő globálisan, és egyre több a betonfelület. Mindenki látta azt az ábrát, belvárosi utca, fékkal és fáák nélkül, a képen mindenhol mutatva mi mennyire melegszik fel. Fákkal a hőmérséklet 25-27 °C, fák nélkül 40-70°C. Ez nemcsak a városokban így igaz. HAnem bárhol másutt is. A learatott szántóföld csupasz felülete sem nyeli el a fényt, vagyis elnyeli, de ki is sugározza infratartmányban, amit aztán a légköri vízpára szépen megfog mint üvegházhatású gáz. Nem a széndioxid az ami megfogja ezt, hanem a vízpára. Mivel szándioxidból hanygafasznyi van a levegőben a vízhez képest! 2 nagyságrendbeli az eltérés a víz javára. azaz 100x különbség, ráadásul úgy hoyg a víz szélesebb spektrumban nyel el, lefedi a CO2 spektrumait is. Így aztána CO2 már labdába sem rúg, mivel még így is kevesebb az elnyelhető energia, mint amennyit összesen képes lenne az összes üvegházhatáűsú gáz elnyelni. Ergo, a víz a bűnös, de mivel a bolygónk felülete 70%-a vastagon víz, ezzel nemlehet mit tenni. Azt lehet hoyg meg kel fogni a beérkező fényt. Pl fotoszintetizáló nyövényekkel. Mert ha azokelnyelik a fényt, akkro annak energiáját megcsapolják, és nem az összeset sugározzák vissza, hiszen a saját sejtjeiket ebből nyert energia segítségével építik fel. A több CO2 ráadásul ezt még elő is segíti. 1000ppmnél (most 425 van és óbégatnak) 35%-al nagyobb termésproduktumot tolnak a növények. Ami bizony rengeteg plusz energiamegkötéssel jár együtt. Na erről ennyit.
-
tibaimp
nagyúr
Jól tettétek! Használjátok egészséggel és balesetmentesen!
(én még csak a garázsom átalakítását fejeztem be, 3x16A, hogy tudjak itthon tölteni, ha csak hálózati áramról is)
[ Szerkesztve ]
A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
-
anulu
félisten
köszönjük!
közel újan (3e km) sikerült egy egész korrekt akciót kifogni. 7 üléssel (3 gyerek mellett (1 babahordó, 2 gyerekülés)), vonóhorog, meg úgy, ami épeszű szinten kellhet bele és még majdnem a teljes gari megvan rá (3 év 7 hó).
"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Kicsit sem tizenkettő egy tucat.
OT-s rendszám ftw.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
moleculez
veterán
Átlagember lepadlózik egy ilyet aztán meghúzódik a nyaka, becsípődik a dereka. Amilyen fizikuma van a lakosságnak manapság.
Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!
-
plömplöm
őstag
-
Attila0
őstag
"Amúgy meg az EV-k zsákutca. Ha most minden autót lecserélnénk a világon EV-kre, a töltő infrastuktúrára több pénzt kellene költeni mint az egész USA éves GDP-jének 4-5x-se...!"
Én már kezdem belátni hogy rosszul gondoljuk, mert kb. már milliószor megcáfolták hogy miért nem zsákutca
[ Szerkesztve ]
-
anulu
félisten
A4 sedan volt előtte, ahhoz képest ez a csomagtartó megváltás. megmondtam asszonynak, hogy ha ebben sem tudunk elférni, akkor feljebb méretben már csak a platós Ifa van
"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
Attila0
őstag
Oké, tegyük fel hogy az,. De akkor hogy az EV hívők CSÍPŐBŐL megtudják cáfolni az összes ellenérvünket? Pl. a rövid hatótáv. Erre ők: "Nem kell egy seggel 1000 km-et levezetni. Vagy, hosszabb a töltési idő. Erre ők: "Nem baj, mert addig én is eszem-iszom, nyújtózom, stb."
[ Szerkesztve ]
-
Fecogame
veterán
Vajon ennek is rossz lesz a közelségérzékelője?
Xiaomi 12 Lite (is) ezzel szenved
Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak
-
TESCO-Zsömle
félisten
A komplexitásnak semmi köze a dologhoz, mert azokat sem a Xiaomi gyártja. Felkeresnek helyi cégeket, amik vállalható minőségű terméket gyártanak és kötnek vele OEM szerződést, aminek a keretén belül a porszívógyártó termékét a saját márkanevük alatt árulják. Ezért van az, hogy a legtöbb Xiaomi cuccot megtalálod Ali-n az eredeti márkanév alatt is.
Az autókat is egy autógyártó gyártja, nem a Xiaomi. Ők csak terveztettek a kiválasztott platformra egy bódét és csók. Foxconn is gyárt elektromos autót anélkül, hogy valaha is szeretnék saját márka alatt értékesíteni. Csak bérgyártanak, megrendelésre.Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Graphics
Jómunkásember
válasz TESCO-Zsömle #40 üzenetére
Félig igaz, mert pl. A robotporszívóknál is van egyedi módosítás.
( Dreame nem 100%ig azonos a Xiaomi gépekkel, van pár egyedi részlet.)
Van olyan, ami még ha kizárólag Xiaomi néven futhat, akkor nem lesz fent alin, vagy ha igen akkor drágábban.
Végtelen variáció
[ Szerkesztve ]
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
Graphics
Jómunkásember
válasz TESCO-Zsömle #42 üzenetére
Akkor ezt már szerintem ODM-nek nevezhetjük.
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
Shadowbull
addikt
válasz GhanBuri Ghan #13 üzenetére
Hja, csak egy M-es BMW nem csak annyiban különbözik egy normáltól hogy nagyobb motor van benne. Teljesen más a futómű, az erőátvitel, bizonyos pontokon a karosszéria, más a hűtés, és teljesen másképp van hangolva.
Na ez az amit a Tesla nem tud. Többek között.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
GhanBuri Ghan
őstag
válasz Shadowbull #45 üzenetére
Szóval azt állítod, hogy bármelyik Teslában alulméretezett a futómű vagy a fékek?
-
Shadowbull
addikt
válasz GhanBuri Ghan #47 üzenetére
Igen, és nem csak én állítom. És nem csak alulméretezett (egy Teslában minden alulméretezett) hanem meg sem közelíti a konkurencia képességeit.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
GhanBuri Ghan
őstag
válasz Shadowbull #48 üzenetére
Kár, hogy a Tesla M3 jobb köridőt ment, mint a BMW M3.
Milyen futómű és fékek lehetnek a BMW alatt, el sem merem képzelni...Szerk: Nem vagy egyébként beszűkülve egy kicsit? Ismét elkezdtél teszlázni egy olyan threaden, ahol meg sem volt említve ez a márka.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- Politika
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Steam Deck
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Escape from Tarkov
- Yettel topik
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Azonnali informatikai kérdések órája
- További aktív témák...
- Creative Hybrid Pro Classic (Egyszer kipróbált, garanciális)
- iPhone 15 Pro 128gb Natúr Titanium, bontatlan, független
- ÚJ Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49mm - titántok, alpesi szíj
- 8/16GB memoriák
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia