A lengyelek szerint az Amazon félrevezette a vásárlókat

7,8 millió dollárnak megfelelő összegre büntették az Amazont, amiért félrevezették a fogyasztókat a termékek elérhetősége és kiszállítási ideje kapcsán.

A lengyelországi fogyasztóvédelem (UOKiK) 7,8 millió dollárnak megfelelő összegre büntette az Amazont, amiért az félrevezette a fogyasztókat az egyes termékek elérhetősége és kiszállítási ideje kapcsán.

A hatóság azt mondja, olyan fogyasztóktól kapott panaszokat, akik nem kapták meg a rendeléseiket. Szerintük a fogyasztónak joga van feltételezni, hogy a vásárlási lehetőségek, elérhetőség és kiszállítási idő nem félrevezető. Megkérdőjelezték továbbá az olyan gyakorlatokat, hogy visszaszámláló jelenik meg a képernyőn, különben nem garantálják a meghatározott időben való kiszállítást.

Az Amazon közölte: fellebbez, a kiszállításaik többsége pedig időben érkezik meg. Ha mégsem, akkor pedig a fogyasztók felvehetik velük a kapcsolatot, és mindent elrendeznek. Az Amazon szerint már korábban is együttműködtek a lengyel fogyasztóvédelemmel, több önkéntes vállalást is tettek a fogyasztói élmény javítása érdekében, a törvényt pedig szigorúan követik mindenhol.

Azóta történt

Előzmények