Harmadik pénzügyi negyedéves számaival kellemes meglepetést okozott a grafikus processzorokat fejlesztő NVIDIA. A kaliforniai vállalat éves összehasonlításban nemcsak az árbevételét, de a nyereségét is növelni tudta, utóbbit 74 százalékkal – az elemzők ennél jóval szerényebb javulást jósoltak.
Az október 25-én zárult trimeszterben az árbevétel 903,2, a nettó profit pedig 107,6 millió dollár volt az egy évvel korábbi 897,7, illetve 61,7 millió dollár után. A megelőző, második negyedévben a vállalat egy egyszeri, a hibás grafikus processzorok és chipkészletek cseréjére elfolyt 119 millió dolláros tétel miatt mínuszt jelentett.
Huang Zsen-hszün (Jen-Hsun Huang) elmondta: a harmadik negyedévben minden termékszegmensben erős volt a kereslet. „Régóta invesztálunk a hordozható megoldásokba, mert meggyőződésünk, hogy az emberek többsége számára fontos, hogy bárhol tudja használni számítógépét” – mondta a vezérigazgató a Tegra platformról, melynek forgalma negyedévről negyedévre megduplázódik.
A vállalat egyrészt erre a termékre, másrészt a nagy teljesítményű számítások elvégzésére szánt Teslára építi a jövőjét, de ezek részaránya a forgalomból egyelőre nem jelentős. Ma még az alaplai chipkészletek adják például az árbevétel 30 százalékát, de az Intellel folytatott licencvita miatt ez a szegmens veszíteni fog a jelentőségéből.
A bruttó nyereséghányad – ez a gyártási költségek levonása után megmaradó bevétel – az egy évvel korábbi 41 százalékról 43,4 százalékra nőtt. Az NVIDIA legtöbb hasznot hozó termékei a professzionális grafikus kártyák, melyek haszonrése közel 70 százalékos.
A vállalat a jelenlegi, negyedik negyedévre 2 százalékos árbevétel-növekedést vár.