Magyar szoftvercég a világ élmezőnyében

Ernst Homolka, a Graphisoftot felvásárló Nemetschek AG igazgatóságának új elnöke a mai müncheni sajtótájékoztatón az egyesülés jelentőségéről elmondta, hogy a Graphisoft felvásárlása a vállalat történetének legnagyobb tranzakciója, amivel megerősítik vezető pozíciójukat az AEC szoftvermegoldások piacán. Az akvizíciónak köszönhetően kiemelkedően javulnak majd a csoport üzleti eredményei, így a Nemetschek nagy lépést tesz előre a középtávon kitűzött 150 millió euró éves árbevétel elérése felé. Ezen túlmenően a Nemetschek további know-how-ra tesz szert: „Az akvizíció révén a Nemetschek olyan szaktudás birtokába jut, amellyel a versenytársak aligha tudnak majd lépést tartani. Az akvizíció kapcsán ebből eredő értéknövekedés ma még nem is számszerűsíthető.”

A Nemetschek termékskálája az épületek és ingatlanok tervezésétől az építésen át a hasznosításig terjed. A csoport 16 nyelvre lefordított termékeit (a Graphisoft felhasználóival együtt) pillanatnyilag több mint 270 ezer ügyfél használja 142 országban. A 2006. szeptember 30-ai adatok szerint a Nemetschek-csoport árbevétele 74,8 millió eurót tett ki, ami 7,7 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Szeptember végén a vállalat saját tőkéje 48,8 millió euró volt, ami 57,3 százalékos sajáttőke-aránynak felel meg, míg a likvid eszközök állománya kereken 27 millió euró volt.

Az akvizíció felelőseként, illetve 2006. december végéig a Nemetschek AG igazgatóságának elnökeként tevékenykedő Gerhard Weiß a müncheni sajtótájékoztatón kiemelte: „Stratégiai befektetésnek tekintjük a Graphisoftot. … Víziónk: két ütőképes és kreatív vállalattal az egész világon a legjobb megoldásokat kínáljuk ügyfeleinknek.” A technológiai alapot ehhez a Nemetschek és a Graphisoft által továbbfejlesztett IFC adatcsereformátum képezi. Gerhard Weiß úgy véli, hogy a két vállalatnak „barátságos versenyben” kell meghódítania az ügyfeleket és a piacokat. Mind a Nemetschek, mind a Graphisoft megőrzi önálló szervezeti, értékesítési és menedzsmentstruktúráját, és növekedésre törekedve a jövőben is egymástól független projekteken dolgoznak majd világszerte. Az értékesítési hálózatukat külön-külön erősítik meg annak érdekében, hogy valamennyi piacon sikereket érjenek el.

Hát, majd kiderül, hogy mindez a felvásárolt versenytárs sebeinek ápolgatása-e, vagy pedig tényleg így gondolják.

Azóta történt

Előzmények