Egészségügyi szoftvermegoldásokat mutat be a Magyar Telekom

Amint a cég mai közleményéből kiderül: a Magyar Telekom a Budapesten tegnap megnyílt eHealth Week konferencián mutatja be új egészségmegőrző és prevenciós célú egészségügyi szolgáltatásait. A cég az ISH Informatika Kft.-vel közös standon állítja ki először három új, magyar fejlesztésű termékét.

Az elmúlt években a Magyar Telekom több egészségügyi szolgáltatást is tesztelt a piacon, például a Szolnokon működő T-City projekt keretében bevezettek egy „Pánikgomb” nevű szolgáltatást, amely hirtelen bekövetkezett egészségügyi problémák esetén nyújt segítséget idős vagy beteg embereknek.

A konferencián és kiállításon a vállalat bemutatandó termékei:

Fetaphon

A Fetaphon alkalmazásával a kismama képes a kardiotokográfiai tesztet (vagyis a CTG-t) otthon önállóan elvégezni, azaz mérni a magzat – illetve ikerterhesség esetén a magzatok – szívritmusát. A berendezés akusztikusan rögzíti a szívhangot anélkül, hogy az anyára vagy a magzatra bármilyen  hatást gyakorolna. A mérést követően az adatokat a mobilhálózat segítségével közvetlenül az egészségügyi központnak (Tele-Medicine Center) küldik el. Itt az adatokat szoftver segítségével megjelenítik. Az eredményt egy orvos csoport elemzi és értékeli ki, majd erről tájékoztatják a kismamát. Komplikáció felmerülése esetén az orvos haladéktalanul kapcsolatba lép a kismamával, és megvitatják a további teendőket.

Mobil e-Egészségügyi Asszisztens szolgáltatás

Ez egy olyan logisztikai, információs, interaktív mobiltechnológián alapuló megoldás, amely segíti a betegek egészségügyi intézményen belüli és közötti tájékozódását azáltal, hogy különböző típusú logisztikai és egészségügyi információkat, kiegészítő szolgáltatásokat nyújt a számukra. Az egészségügyi intézménybe érkezésekor a beteg tájékoztatást kap a vizsgálat, konzultáció helyszínéről, a várakozók számáról, a várakozási idő hosszáról és annak változásáról. A beteg informálódhat továbbá az egészségügyi intézményről és annak orvosairól, a különböző őt érintő betegségekről, azok megelőzéséről, az egyes vizsgálatokról és azok menetéről. A kialakított rendszer egyfajta platformként szolgál a megfelelően személyre szabott és releváns egészségügyi információk továbbítására.

PraxisPlatform

Ez egy olyan automatizált kommunikációra épülő beteginformációs rendszer, amely összekapcsolja és támogatja az egészségügy legfőbb szereplőit: a pácienst, az orvost/gyógyszerészt, valamint a gyógyszer- és gyógyászatisegédeszköz-gyártókat. Emellett bekapcsolódási lehetőséget kínál mások, így például orvos szakmai társaságok és a finanszírozó számára is. A rendszer lehetőséget kínál a gyógyszergyártók és gyógyászatisegédeszköz-gyártók számára, hogy értéknövelő szolgáltatásokkal segítsék a készítményeiket szedő vagy használó páciensek gyógyszerszedési tudatosságát.

A fejlesztések alapja, hogy 2009-ben a Magyar Telekom megvásárolta a kórházi alkalmazásfejlesztéssel foglalkozó International System House (ISH) Kft. 100%-os üzletrészét. A GVH jóváhagyásával 2009. december 1-je óta az ISH Informatika Kft. a Magyar Telekom csoport önálló leányvállalatként működik, az Üzleti Megoldások üzletág (T-Systems) szakmai felügyelete alatt.

Azóta történt

Előzmények