Nem beszélget tovább az ügyfelekkel a T-Home

December 5-től lezárja Beszélgessünk! cím alatt futó fórumát a Magyar Telekom lakossági márkája, a T-Home. Az oldalon – mely alig másfél évvel ezelőtt, 2009 tavaszán indult a még axelerós időkben nem hivatalos projektként elstartolt POLIfórum hivatalos utódjaként – a szolgáltató ügyfelei beszélhettek egymással és a vállalat rendszeresen felbukkanó szakembereivel a vezetékes és újabban a műholdas szolgáltatásokkal kapcsolatos kérdésekről, problémákról. Ebből a szempontból az oldal a hazai piacon üde színfolt volt a távközlési cégek ügyfélkapcsolati és -szolgálati csatornái között.

„Sok kellemes percet töltöttünk együtt és sok felvetést, véleményt, kérést meg is fogadtunk, amelyeket beépítettünk a T-Home márka működésébe és szolgáltatásaiba. Ezáltal valósult meg sok nagyobb és apróbb kérés, fejlesztés és lehetőség, amikre esetleg mi nem is gondoltunk, de a Ti felvetéseteket megfogadva cselekedhettünk” – írja a fórum bezárását bejelentő posztjában az oldal ötletgazdája és „csúcsmoderátora”, Németh Attila. A bezárás hátterében üzleti döntés áll, de hogy pontosan miért nem érte meg a szolgáltatónak tovább üzemeltetni ezt a csatornát, nem tudtuk meg sem Némethtől – aki a T-Home ügyfél-érdekképviselő menedzsere –, sem a Magyar Telekom sajtóosztályától.

Az elköszönő üzenetében a cég szervezeti változásokkal és azzal indokolta a döntést, hogy új utakat keresnek az ügyfelekkel folytatott párbeszédben. „Van néhány új ötletünk, tervünk a jövőre nézve, többek között gondolkodunk olyan tesztelési programban is, amelyben – ha ez valóra válik – tesztelő partnerként Rátok is számítanánk. Ugyanakkor biztosan láttátok, hogy a T-Home és T-Mobile márkák a közösségi médiában is jelen vannak már” – áll Németh által publikált bejelentésben.

A fórum felhasználóinak egy része – összesen valamivel több mint 2200 regisztrált felhasználója van az oldalnak – azonban nem akar belenyugodni a döntésbe, és online petícióban kéri Christopher Mattheisentől, a Magyar Telekom vezérigazgatójától annak visszavonását és az oldal további üzemeltetését. A felhívást hírünk publikálásig 277-en írták alá. Mint az ügy támogatóinak egyike lapunknak fogalmazott: „A fórum másfél éves fennálása alatt már sok ügyfélnek segítséget nyújtott a szolgáltatóval kapcsolatos ügyei elintézésében, hatékonyabban, mint a 1412-es telefonos ügyfélszolgálat, Egyedüli és példa nélküli a magyar online médiában, hogy egy szolgáltató, jelen esetben a Magyar Telekom, ilyen közvetlen lapcsolatot tart fent az ügyfeleivel.”

Azóta történt

Előzmények