Microsoft: kódpárbaj fejlesztőknek

Két évvel ezelőtti, webszolgáltatás-alapú fejlesztői versenyének sikere nyomán a Microsoft Magyarország idén „Kő-Papír-Olló” kódpárbajt hirdetett a hazai fejlesztőközösség számára. A verseny résztvevőinek feladata, hogy egy egyszerű, nyílt szabványokon alapuló XML webszolgáltatás segítségével, tetszőleges stratégiát követve szimulálják a közismert páros játék egyik szereplőjének viselkedését. A verseny célja a webszolgáltatások népszerűsítése mellett annak bemutatása, hogy a Microsoft fejlesztőeszközei, a Visual Studio 2003, illetve az új Visual Studio 2005 különböző verziói miként támogatják a webszolgáltatások létrehozását.

A versenyben történő részvételhez az elkészített webszolgáltatást publikálni kell egy tetszőleges szerveren, mely a játékba ezután a Microsoft nemrégiben megújult fejlesztői portálján indított weboldalon nevezhető be. Az elkészített webszolgáltatásokat a résztvevők egy tesztelő alkalmazás segítségével ki is próbálhatják. A verseny napján, 2005. október 6-án a kódpárbaj weboldalán valós időben lesz követhető a webszolgáltatások közötti mérkőzések eredménye. A győztesek értékes nyereményekben részesülnek: az I. helyezett a legújabb fejlesztésű Xbox 360 játékkonzollal, a II. egy Windows Mobile Pocket PC-vel, a III. helyezett pedig egy Qtek 8010 Windows Mobile SmartPhone-nal lesz gazdagabb.

A szerveres hozzáféréssel nem rendelkező játékosok számára az Interware ajánlott fel ingyenes tárhelyet a versenyre nevező webszolgáltatások publikálására. A Microsoft felkérése nyomán a játék technológiai támogatását és felügyeletét a NetAcademia Oktatóközpont végzi.

Azóta történt

Előzmények