Leszólta a metaverzumot a Microsoft elnöke

Brad Smith nem csak a metaverzum körüli hype-ot kritizálta, azt is közölte, hogy a tech cégeknek ideje fejet hajtaniuk a hatóságok előtt, a kormányzatok és az emberek aggályait pedig komolyan venni.

Brad Smith, a Microsoft elnöke egy interjúban több érdekes kijelentést is tett.

Elmondta, hogy a tech szektornak ideje megalkudnia a hatóságokkal, és komolyan venni a kormányzatok és az emberek aggályait.

Smith szerint az ágazatnak fejet kell hajtania, ez pedig engedményekkel jár majd, hogy mindenki kompromisszumot köthessen; és létrejöjjön egy közös platform, ami jobban védi az embereket, mint az internet maga egészében eddig.

A Microsoft elnöke nem biztos abban, hogy a tech szektor tényleg meg akarja oldani ezeket a problémákat, legalábbis annyira, amennyire arra szükség lesz a következő évtizedben. Szerinte a tech vállalatoknak többet kell tenniük annál, hogy együttműködést színlelnek, miközben minden kormányzati intézkedést elleneznek. A kormányzatok Smith szerint átlátnak majd ezen, ez pedig nem tesz majd jót az ágazatnak.

A metaverzum nem a mennyország

A Facebook névváltása (a cég új neve Meta) kapcsán, és a Microsoft metaverzummal kapcsolatos projektjének bemutatója után Brad Smith megjegyezte, észhez kellene térni a metaverzum körüli hype-ból.


[+]

Smith konkrétan úgy fogalmazott: mindannyian úgy beszélünk a metaverzumról, mintha egy új dimenzióba lépnénk be. Pedig ez nem olyan lesz, mint meghalni, és a mennyországba kerülni. Smith szerint mindannyian továbbra is a való világban élünk majd, emberek között.

A metaverzum kapcsán egyébként fontosnak tartja az elnök az együttműködést és az átjárhatóságot. Miközben a Facebook a kritikák össztüze alól névváltással és a metaverzummal térne ki, azt is gondolja a cég vezetése, hogy a megosztott virtuális környezet a mobilinternet „utódja” lehet. Smith egyetért abban, hogy a metaverzum nagy és fontos dolog lesz, a fenti kijelentései ellenére. Azt mondta, hogy garantálni kell majd a magánszféra védelmét, a digitális biztonságot, a tévinformációk és a manipuláció elleni védelmet – ezért pedig sokat kell majd takarítani, és fontos, hogy a hype ne gátolja a hosszú távú trendeket.

Miközben a virtuális világokkal foglalkozó cégek szerint a Facebook a névváltással a más vállalatok által felépített koncepcióból profitálna, Smith úgy véli, hogy a nagy tech cégek mind-mind saját metaverzumot fejleszthetnek majd a jövőben.

Azóta történt

Előzmények