A Microsoft utoljára tavaly májusban adott tájékoztatást a Windows 8 eladásairól, az akkor alig több mint fél éve piacon levő operációs rendszer az általánosan uralkodó negatív megítélés ellenére addig 100 millió példányban kelt el. Ez átlagosan havi 16,5 millió licencet jelentett, csak 3,5 millióval elmaradva a rendkívül sikeres Windows 7-től, amire sokan a sikertelen Vistát kihagyva az öregedő XP-ről váltottak.
Tami Reller, a Microsoft marketingért felelős alelnöke a Goldman Sachs Technology & Internet konferenciáján a beszámolók szerint szinte mintegy mellékesen jegyezte meg, hogy a Windows 8 mára átlépte a 200 milliós határt. Ez azt mutatja, hogy a szép kezdés után az értékesítés üteme jelentősen visszaesett – ha a Windows 8 a Windows 7-hez (amiből stabilan havi 20 millió körül fogyott) tartani tudta volna a kezdeti lendületet, akkor mostanra nagyjából 250 milliónál járna. Így a 16 havi átlag 12,5 millió darabra jön ki, ami lényegesen kevesebb, mint a Windows 7 havi 20 milliós eredménye.
Érdemes megjegyezni, hogy a Microsoft a Windows 8 upgrade-ek és az önálló, végfelhasználók által vásárolt Windows 8 licencek mellett az OEM partnerek felé értékesített lincenceket is eladottnak számolja, ami üzleti értelemben ugyan helytálló, azt viszont nem mutatja, hogy a Windows 8 tényleges hány végfelhasználóhoz jutott el. Szintén fontos információ, hogy ez a szám nem tartalmazza a vállalatok által vásárolt mennyiségi licenccsomagokat, pedig a Windows üzletág bevételének jelentős része ebből származik.