Nagyon ráfázhat a Volkswagen a szoftveres csalásra

A mai nap sajtószenzációja még egy pénteki bejelentéshez kapcsolódik, amikor az amerikai környezetvédelmi hatóság (US Environmental Protection Agency – EPA) bejelentette, hogy a Volkswagent közel ötszázezer dízelautó visszahívására kötelezték, illetve egyes modellek forgalmazását leállították, mivel vizsgálatuk szerint az autógyártó megsértette a károsanyag-kibocsátást szabályozó rendelkezéseket.

Az EPA szerint a Volkswagen „olyan kifinomult szoftvert” használt az érintett modellekben, mellyel ki tudták trükközni az előírásokat. A felügyelet úgy találta, hogy az autókba telepített program különféle paraméterek alapján határozza meg, hogy a jármű normál, vagy pedig tesztkörülmények között közlekedik-e, és az előírt kibocsátást csak akkor tartotta be, ha a „full test” opció lépett működésbe. A leírás szerint egy „hatástalanító eszköz” segítségével az előírásoknak csak akkor felelt meg a károsanyag-kibocsátás, ha teszt üzemmódban futott a gépkocsi, míg normál üzemmódban – mely az átlagos használat – az autó egyéb tulajdonságainak javítása érdekében jelentősen, akár 10-40-szeres mértékben is túllépték a határértékeket.

A problémát a Nyugat-virginiai Egyetem kutatói fedezték fel, és amikor ezzel szembesítették a gyártót, ők állítólag elismerték, és megígérték a korrekciót.

A fentiek miatt az összes érintett, az Egyesült Államokban eladott autót vissza kell hívni, hogy az előírásoknak megfelelően működőre állítsák át. Ezeket az autókat főleg 2009 és 2015 között gyártották.

A visszahívás költségei mellett pénzbírságra is számíthat a gyártó – a Bloomberg hírügynökség szerint ez akár 18 milliárd dollár is lehet, ami már a Volkswagen csoportnak is hatalmas érvágás lenne.

Így gondolták ezt a befektetők is, mivel a vállalat részvényei hétfőn zuhanásba kezdtek.

Azóta történt

Előzmények