Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
*MINDEN* modern autó ezt csinálja. évek óta megy a vita, hogy a mostani mérési módszerek abszolút rosszak.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
nagyúr
A VW az első, amelyik lebukott ezzel. Anno a Totalcaron volt egy esszé erről a témáról, és azért ott is megjegyezték, hogy noha valóban nem jó a jelenlegi rendszer, de legalább van egy irány, van egy kvóta, és vannak keretek, amelyek arra kényszerítik az autógyártókat, hogy igyekezzenek minél takarékosabb és tisztább autókat gyártani.
Az autógyártókat sem lehet felelőtlenül ostorozni, amikor elvárás, hogy egy próbapadon, adott körülmények között kell teljesítenie az autónak, akkor úgy építik meg, hogy a próbapadon minél jobban teljesítsen.
Informatikában is így volt hajdan a 3DMark botrányok esetében, nem emlékszünk már rá?
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
joghurt
addikt
Pontosan. Az összes nagyobb gyártó csal a számokkal, és jó a totalcaros cikk is a témában. Az Opel márkaszervizekben pl. a katalógushoz képest +2 l/100 km eltérésig még diagnosztikára sem kötik fel az autót, mert tudják, hogy az még simán nem a tulaj vezetési stílusa, vagy az autó állapota.
Izgalmasabb lehet műszaki szempontból, hogy a Volkswagennél milyen algoritmusokat használtak a teszt felismerésére. A vonalzóval rajzolt EU-s ciklusokat már egy alsóéves műszaki egyetemista is képes lenne felismertetni, de az USÁban kicsit macerásabb a valós felvett mérések kezelése. Gyanítom, hogy valamelyik fedélzeti gyorsulásmérő adatát is felhasználták, ti. hogy fékpadon hajtják-e az autót.
A tej élet, erő, egészség.
-
nagyúr
Feltűnően nem emlegetik a megoldást, de az egyik elejtett mondat szerint azt érzékeli, hogy nyitva van a motorháztető. A tesztciklusnál a motorháztető végig nyitva van normális esetben, sőt, általában egy ventillátor van elötte, hogy a motor elegendő levegőhöz jusson.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
aktív tag
Csodálkozom, hogy mivel tudták rávenni ott az embereket a dízel meghajtású személyautóra.
[ Szerkesztve ]
No money, no honey.
-
joghurt
addikt
Ez meglepő. Állítólag az EU-s ciklus csalásra csábító egyszerűsége miatt a gyártóknak a méréshez be kell adniuk auditálni a motorvezérlő szoftver kódját, hogy nincs-e benne tesztciklus-felismerő rutin. Furcsa lenne, hogy senkinek nem tűnik fel, mi köze a motor működését vezérlő kódnak a motorháztető állapotához.
Persze simán lehet, hogy a teszt vason nem az abból készült build fut, hanem egy "felokosított" patch.A tej élet, erő, egészség.
-
nagyúr
Hatásos marketing és a költségek. A Diesel és a Benzin ára ott is kb. egy szinten van, de a diesel-autók fogyasztása ugyebár ott is jobb. Szóval egyszerű matek. Ettől persze még messze van a diesel-autók aránya az európai átlagtól, de már korántsem olyan kevés, mint mondjuk 10 éve volt. Egyébként főleg a német autógyártók pörgetik ezt, nekik pedig ugye amúgy is van diesel-motorjuk a piacra. Az amerikai gyártók az utóbbi egy-két évben kezdték csak el felvenni a kesztyűt...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
aktív tag
Igen, de évtizedekig idegen volt az ott hogy személyautóként dízeled legyen, többek között még talán most sincsen minden kúton dízel (és van hogy drágább is mint a benzin), és ott a hibridek is szépen teljesítenek.
A németek belepörgetik a pénzt és a reklámot, majd szépen megbuknak?
Ezt az Audi már egyszer eljátszotta egy automata váltós trükkel Audi és vissza is esett a forgalmuk.Mindenki, aki előtt elment egy VW dízel, pert fog indítani ellenük, sőt máshol írták hogy tegnaptól megszüntették a négyhengeres dízel motoros kocsik forgalmazását az amerikai piacon.
The New York TimesNo money, no honey.
-
-KP-
addikt
kíváncsi vagyok, ezek után átvizsgálnak-e más gyártókat is. csodálkoznék ha a vw lenne az egyetlen...
-
Polllen
nagyúr
Erős bukta, de megérdemlik.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
bobsys
addikt
Az van itt a fejekben, hogy nemet auto az premium marka megha VW is. Tehat Joe bemegy a szalonba es ott meg radumaljak, mert turbos, meg kevesebbett fogyaszt.
Mindenki, aki előtt elment egy VW dízel, pert fog indítani ellenük
Talan nem, de mondjuk a VW tulaj akinek visszahivjak a kocsijat, modositjak, hogy mindig teljesitse a normat ami miatt gyengebb lesz az auto es a fogyasztasa is megemelkedik lehet felhiv par ugyvedet.Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
bambano
titán
"a méréshez be kell adniuk auditálni a motorvezérlő szoftver kódját": ez elég valószínűtlenül hangzik, miután nyilvánvaló mindenki számára, hogy nem jól mérnek, akkor rég kibukott volna minden.
"Furcsa lenne, hogy senkinek nem tűnik fel, mi köze a motor működését vezérlő kódnak a motorháztető állapotához.": az eu-s ciklus annyira egyértelmű, hogy csak a fordulatszám jelből is kitalálható.
"Persze simán lehet, hogy a teszt vason nem az abból készült build fut, hanem egy "felokosított" patch.": a tesztvason is a sorozatban gyártott cuccnak kell futnia, mert ha nem a felokosított vezérlés fut rajta, akkor nem megy át a teszten.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
joghurt
addikt
Ha az én autóm környezetvédelmi besorolása az emissziós értékek miatt néhány kategóriával rosszabb a lepapírozottnál, akkor ott bizony fennforog némi közokirathamisítás, és adócsalás is.
Szóval a VW konszern most felhízlalhatja a jogászcsapatát akkorára, mint amekkora eddig a marketinges részleg volt...A tej élet, erő, egészség.
-
bambano
titán
közeli ismeretségemben van menő vállalkozó, aki amcsi autó mániás. több, újonnan vásárolt amcsi autója is van/volt. hidd el, a vw azokhoz képest tényleg prémium.
egyébként (privát magánvélemény következik) én nem módosíttatnám a kocsikat, hogy gyengébben teljesítsék a normát. én kivetetném a cuccot, ami hazudik, megmérném a valós károsítást és az alapján behajtanám a különbözetet.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
sztanozs
veterán
-
NandoXXL
senior tag
Rég be kellett volna már tiltani a dízel autókat. Rendkívül rák keltő az égéstermék, és asztmát okoz + allergén. Itt a jó példa hogyan mérgezik az embereket a profitért. Sajnos börtön se fog járni érte, csak befizetik a bírságot. Remélem lép az ügyben az Eu is.
-
bambano
titán
a magyar szabályozás szerint az autó környezeti terhelésétől is függ többek között a teljesítményadó. emellett az eu-ban annak a gyártónak, amelyik összességében nem teljesít egy átlagos co2 normát, büntetést kell fizetnie. ennek alapján feltételezem, hogy az usákoknál is hasonló a helyzet. tehát bizonyos meglévő szabályok kicsit rugalmasabb alkalmazásával összegszerűvé tehető a helyzet.
ezeket összegezve arra a helyzetre, amit az autó hazudik magáról, meg arra a helyzetre, amit valójában produkál, kijön egy szép nagy kerek szám.
ezt fizesse be a fóccvágen.(#16) sztanozs: be akartam linkelni a hivatalos állásfoglalást, kár, hogy nem tettem, de most pótolom. eszerint ezeket az autókat legálisan vezethetik a tulajdonosai. itt most nem tudsz arról beszélni, hogy hogyan kellett volna eljárni, mert ezeket az autókat kifizették és használják őket. itt most arról tudsz beszélni, hogy hogyan tovább.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
bambano
titán
nincs olyan, hogy reális alternatíva. A kifejezés önmagában ellentmondásos. A reális alternatíva kifejezést mindig olyankor használják, amikor valaki más meg akarja magyarázni nekem, hogy amit ő gondolt, az nekem jó.
Egyébként a subthread kiindulási hsz-e is rossz. nem a dízeleket kell betiltani, hanem a "modern" nagynyomású dízeleket.
de egyébként is: az üzemanyag neve benzin és a köbcentit csak mégtöbb köbcenti pótolhatja
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Akos1994
aktív tag
Kicsit off,de azért leírnám,hogy ez az egész emissziós norma dolog jelenlegi formájában minden oldalról egy hülyeség, gyártókat belekényszerítik, hogy feleljen meg, de a gyökerénél nem tudják kezelni a problémát, hanem csak teleaggatják a dízeleket egyszerre 2-3 turbófeltöltővel, nagynyomású közös nyomócsöves rendszerrel,és még ezer más horribilis árú segédberendezéssel. És még így se teljesítik a normát csak rohadtul túlfeszítve, ennek eredménye, hogy 10 évesen mindegyikből egy széthulló erősen felújításra szoruló valami lesz 200-300 ezer km után, és az utóbbi 5 évben kiadott motorok tényleg olyan szinten vannak, hogy ilyen korban senki nem fog az autó piaci értékének a dupláját rá költeni, mert szerintem még bontóból SE fogja megérni. A kétezres évek elején kiadott common railek talán fenntarthatók öregen is, ha valaki valaki feltétlen szívatni akarja magát,de a mostaniakból tuti fémhulladék lesz, vagy nagyon le fog csúszni a piaci értékük. Gyártó/vásárló egyaránt szarul jár, és közben még így sem lehet betartani a normát. És most sikeresen utolérik majd ezeket a benzinesek is, ha mindegyiket turbósítani fogják meg kapnak közvetlen befecskendezést...
-
bambano
titán
-
Akos1994
aktív tag
Az lehet hogy elméletben tartósabbak, de cseszheti a júzer ha a fenntartási költségei miatt egy pénznyelő lesz. Nyilván faszán fel lehet újítani egy korosodó common rail befecskendező rendszerét, az más kérdés, hogy meg éri-e az autó értékéhez képest, és ezek után számít-e egyáltalán a relatív tartóssága, ha a fenntartási költségeknél elvérzik a dolog..
-
Rick4
félisten
EU autóból is lehet kritikán, vagy csak átlagos elváráson aluli kárpitos-dizájnos- menetteljesítményes autót venni, szóval amíg nem tudunk az ismerősöd autóiról többet, mint legalább pontos évjárat- típus- felszereltség adatokat, hadd ne vegyük a hozzászólásodat komolyan.
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Tigerclaw
nagyúr
Gondolom ha ott csaltak máshol is csalhattak, nem csak az USA-ban és nem csak azoknál az autónál, motoroknál. Remélhetőleg ez elindít egy komolyabb újraellenőrzést nem csak ennél az autógyártónál és talán a fogyasztási adatokat is átnézik újra, nem csak az emissziós értékeket.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
bambano
titán
jó
egyébként nem csak én mondom, totálkáron is ez az általános vélemény, hogy fapadosabbak az amcsi autók. nekem volt egy fóccvágen borám, felülről a második felszereltséggel, arról sok rosszat elmondtam már, de a beltere az tisztességesen össze volt rakva, anyagminőség, tapintás és hasonló szempontok szerint nézve. nézz meg mondjuk egy mustangot videón, vagy egy charger srt-t, belül prosztó, kívül z tengelyes futómű, olyan automata váltó némelyikben, mint az ikarusban, amivel általánosba vittek engem...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Rick4
félisten
Nekem nem kell nézegetni, amerikai autók alkatrészeivel foglalkozom, és egy 2003-as Seat Alhambrám (Sharan) van 1.9 pd tdi motorral.
Várom akkor a pontos évjáratokat, típusokat. Csak hogy tudjuk már, miről beszélünk.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
aktív tag
Tessék némi összevetés, a 90-es évek közepén apum egy Pontiac Grand Am-et hajtott, anyumnak egy E30 325ix-e volt. Mindkettő benzines 2.5-es 89-90-es évjárat. A Pontiacot mindenki megnézte, mindenki kérdezgetett róla, az autópályán mindenki letért előle, pedig 120-130 felett nem nagyon ment. A BMW soha nem kapott akkora figyelmet, pedig jóval komolyabb gép volt. A Pontiacban plüssüléses belső volt sok-sok műanyaggal, semmi extra a klímán felül, egy tárgy, ugyanolyan tárgy mint itthon most egy régebbi Octavia egy Bora. Később volt régi Voyagerem, régi Blazerem, S10-em mindegyik egyszerű és praktikus volt, egyik sem igazán extra, A-ból B-be el lehetett jutni velük. Persze egy régi Charger, vagy egy Nova igazi élményautó, de a mindennapi használatra ennyire régi autót nem hajtanék. Ha most választanom kellene egy 10-12 éves Voyager vagy egy Sharan/Alhambra/Galaxy között, akkor az utóbbit választanám.
[ Szerkesztve ]
No money, no honey.
-
bambano
titán
-
Rick4
félisten
válasz davenport #31 üzenetére
Én egy éve választottam, nekem is az utóbbi lett, pedig én nem 3 autval vagyok kapcsolatban, hanem 300-zal, látom, hogy melyik mit bír, mit kap, de ezzel még nem is lenne nagy baj. Nemrég megnéztünk egy Toyota Sequoia-t, 5.7 V8, 380 ló, bőr, full, nos kb tejfölösdobozból volt az oldalkárpit, gagyin varrott a bör az ülésen, stb stb. Kiábrándító volt. Pedig 2008-as volt, és 10M-t kértek volna érte... Na azóta nem is beszéltünk itthon erről az autóról, akkora csalódás volt.
Itt ugye csak arról volt szó, hogy nem mindent, és nem mindennel szemben kell csak úgy meggyőződésből lehúzni.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
#06658560
törölt tag
Mivel az egésznek soha nem volt műszaki oldalról olyan célja, amire a jogalkotók jelenleg használják. Miközben lenne egy hatékony és minden körülmények között használható fogyasztási mód: a fajlagos fogyasztás. Ha azt maximálnák a motor összes üzemállapotára, kivéve az üresjárást, meg is lenne oldva a probléma.
-
Rick4
félisten
Azért csak és kizárólag az osztrákok okolhatóak, ugyanis ők szerelik össze a Graz melletti Magna- Steyr üzemben, 2011-ig bezárólag a fél autó Mercedes, a motor meg váltóstól együtt Mercedes. Semmi köze az amerikai változathoz, még a kárpitok, futóműalkatrészek is más beszállítótól jönnek.
Másik példa?
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
fornettisuti
veterán
mennyiii?
iPhone 13 - Apple Watch Series 7 - LG 65” QNED - Ryzen7 5800X - MSI RTX 3070 - 32GB Kingston HyperX Predator - 34" Iiyama - Redragon Surara Pro - A4Tech X7 - Voopoo Argus MT - Voopoo Argus Pod
-
Kékes525
félisten
Ez elég sok pénzébe fog kerülni a Volkswagennek. De biztosan kiheveri.
Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.
-
Goose-T
veterán
Ez valószínűleg Ferdinand Piech bosszúja, amiért kigolyózták a VW-vezetésből. Vajon mennyi VW-részvényt adott el mostanában?
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
bambano
titán
lehet, hogy házon belüli balhéból indult az egész?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Hiftu
senior tag
Extrém megoldás esetén a VW-nek vissza kellene hívnia az összes autóját csaló szoftverrel és teljesen új kocsit adni a tulajdonosoknak, ami tényleg teljesíti az előírt rendelkezéseket.
Ennek a költsége felhívná a figyelmet arra, hogy érdemes-e csalni.[ Szerkesztve ]
Tessék mondani, lehet itt hazudni? - Kaszt: Decker, Faj: Troll, Működési Terület: Prohardver
-
Farkas82
tag
Sokan félreértik, itt nem a tesztciklus életszerütlenségéröl, meg a fogyasztásról van szó. A VW a NOX (nitrogén oxidok) kibocsátási korlátját lépi alaposan túl a 2l-es TDI-kel, nemcsak a hétköznapi életben, hanem teszten is, ha nem csal a motor! Tehát ténylegesen csaltak, nemcsak a teszt életszerütlenségét használták ki. Ez nem is csoda, más gyártók, a franciák, vagy az Opel már az 1,6-os dízelekbe is ad blue rendszert kellett beépítsen a normák betartásához. A Mazdának van 2l es euro6-os dízele ad blue nélkül, de az csak 120 LE, a VW.é meg 150-170 LE. Ekkora méretben, ekkora teljesítménnyel ad blue nélkül egyszerüen nem megy. Most majd vagy lekorlátozzák a motorjaikat (beperlik öket a vásárlók mert ök nem 120 hanem 170 pacit vettek) vagy utólag ad blue rendszert építenek be horro költségen (és beperlik öket a vásárlók a késöbbi ad blue okozta meghibásodásoknál, vagy csak pusztán azért, mert az ahhoz való folyadékot is pluszba meg kell venniük, és erröl nem volt szó a vásárlásnál)
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Suzuki topik
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Apple notebookok
- Autós topik
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- BestBuy topik
- További aktív témák...
- Ryzen 9 5950x csúcs processzor 2 év garanciaval
- Keresek - Macbook Air M3 16GB / 24 GB - 512 GB SSD - Magyarországi beszerzés, tehát kb. 3 év garit
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB /512GB FHD IPS
- Ej-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 32GB /512GB FHD IPS
- Eladó Nitro Venture TLS Snowboard Bakancs 46-os
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen