- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Programozás topic
- Hálózati / IP kamera
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- YouTube
- Bittorrent topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
L3zl13
nagyúr
"számítóképeket"
Szinte biztosra vehető, hogy a többi gyár is hasonlóan járt el, kíváncsi vagyok mindenki sorra kerül-e vagy egyesek megússzák.
Aki hülye, haljon meg!
-
cami][us
senior tag
A Renault-t is megveszi a Porsche.
-
-=MrLF=-
senior tag
A Peugeot is nagyot esett, de már mind a kettő indul felfelé
[Peugeot S.A.] [Renault SA]
Volt hír róla, hogy egyesül a Renault és a Nissan, de aztán mégse lett belőle egyesülés.
[Nem egyesül a Renault és a Nissan]
Meglátjuk mennyire terjed át a Nissanra is ez.Szerk.: [link] Volt előzménye ennek úgy látom, lehet direkt állami keménykedés. Látom nem csak nálunk mennek így a dolgok.
[ Szerkesztve ]
protonmail.com Secure Email Based in Switzerland . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . startpage.com The world's most private search engine from Netherland
-
nagyúr
@cami][us: A Renault-t is megveszi a Porsche.
Mármint az a Porsche, aminek a tulajdonosa a Volkswagen AG?
@-=MrLF=-: A Peugeot is nagyot esett, de már mind a kettő indul felfelé
Azt lehet látni, hogy a PSA ára is Renault-hoz köthető, de alapvető a különbség, hogy a PSA már "csak" 4%-os minuszban van, míg a Renault még mindig 11%-os minuszban. Egyébként a VW is esett egy nagyott ugyanakkor, tehát feltehetően minden európai autógyártó részvényét érintette a dolog.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Béééla
őstag
Volt egy olyan összeesküvés-elmélet, hogy Németországot akarták ezzel büntetni az amcsik, amiért kacsintgatott Oroszország felé. Most nem tudom, melyik gyár kié, meg milyen csoport tagja, de ameddig a benzintemetők országában nem bukkan fel ingujjból vizsgálat, addig a pattogatott kukorica a mikróban. (persze ha csaltak, akkor csaltak, egyszerűbb lett volna nem meghamisítani)
[ Szerkesztve ]
Bélabá
-
Csak ido kerdese, mikor bukik meg az osszes gyarto, tudniillik az oltonyosok altal kitalalt limitek meg akarjak hazudtolni a fizikat es a kemiat, amik viszont meg mindig erosebbnek bizonyulnak naluk.
https://www.coreinfinity.tech
-
válasz #65675776 #10 üzenetére
Nem tudom, mennyire vagy kepben a VW altal kidolgozott csalasrol, de nekem - hozzateszem: nem szakemberkent - az a velemenyem, hogy teljesithetetlenek valos korulmenyek kozott az eloirt limitaciok; meg pontosabban: az adott teljesitmeny eleresenek kontextusaban.
A fizikat meg egyelore az IT-iparban sem tudtak meghazudtolni, pedig nagyon torekszenek ra, ketlem, hogy az autoiparban menne.
[ Szerkesztve ]
https://www.coreinfinity.tech
-
#65675776
törölt tag
Talán nem kellene észnélkül a teljesítményt hajszolni. De ha fékpadon képes egy dízel teljesíteni a normákat, akkor azok a normák igenis reálisak.
Az a törvényalkotót miért kellene, hogy érdekelje, hogy más üzemmódban üzemelnek a motorok a mindennapi életben? Üzemeljenek azokon az üzemmódokon, amelyeken a fékpadon.
-
Graphics
Jómunkásember
Erre is csak azt a nagyon magvasat tudom mondani, hogy a fizikat marpedig nem lehet megb.szni....
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
BlackPriest
őstag
szépet kereshetett, aki jól lőtte be, hogy mikor áll meg a részvény lefelé
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
#82729984
törölt tag
válasz #65675776 #13 üzenetére
"De ha fékpadon képes egy dízel teljesíteni a normákat, akkor azok a normák igenis reálisak."
Ezt melyik mesekönyvben olvastad? Fékpadon szinte bármilyen autó képes szinte bármilyen normát teljesíteni legyen akármennyire is elrugaszkodott a valóságtól.
A probléma csak azzal van, hogyha a valós körülmények között is teljesíti ezeket az irreális normákat, akkor azzal fogsz szembesülni hogy az autód menettulajdonságai közelíteni fognak egy szekéréhez....
Ezért csalt a VW és ezért csal az összes többi gyártó is, akár lebukott akár még nem. A fizikát ahogy már írták nem lehet megb@szni, X tömeg megmozgatásához Y energia kell, akkor is néhány idióta politikus/jogász előírja hogy Y/3 kelljen.A jog vs fizika harcban még mindig a fizika került ki győztesen.
-
Tigerclaw
nagyúr
Szerintem ez egy egyszerű összefüggés a teljesítmény, nyomaték, fogyasztás, károsanyag kibocsájtás paraméterek között. Egyértelmű, hogy ha az egyiket növelni/csökkenteni akarják, akkor a másik is nő/csökken.
Az autógyártók feladata az volt, hogy X évtől kezdve csak olyan motorokat építhetnek be, amik teljesítik a kibocsájtási normákat. Ők ezt nem akarták meglépni, mert akkor a teljesítményből vagy dinamikából, nyomatékból is vissza kellett volna venni. Ehelyett a legolcsóbb trükkhöz folyamodtak. A bemérés során olyan motorbeállítás aktiválódik, amivel teljesül a kért kibocsájtás, de normál használatban viszont csak a teljesítményt nézik meg maximum a fogyasztást valamennyire...ami a másik paraméter, amivel trükköznek már évtizedek óta. Azért is kaphatnának már pár tízmilliárd dollár büntetés.Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
#40553216
törölt tag
-
#65675776
törölt tag
válasz #82729984 #17 üzenetére
Érdekes, évtizedekkel ezelőtt ugyanakkora tömeg megmozgatásához elég volt ötödakkora teljesítmény is. Szóval nem értem milyen lehetetlenségről is beszéltek. Nem igazán tudom, hogy miért fontos 100-ra 6-7s alatt felgyorsulni. Az egész semmi másról nem szól, mint a teljesítmény értelmetlen hajszolásáról. Bőven elég lenne már 10-15 éve csak szinten tartani a teljesítményt. És akkor lehetne tartani a normákat.
Persze tudom, minden szekér, amivel nincs esély Formula-1-es VB-t nyerni.
De halljuk: mekkora teljesítményveszteséget okozott a fékpadon a normák betartása?
-
#82729984
törölt tag
válasz Tigerclaw #18 üzenetére
Amúgy - csak úgy kérdezem - neked ez miért lesz jó? Úgy értem ha betartják a normákat kapsz egy szekeret, ha meg még meg agyon is büntetik őket, akkor kapsz egy szekeret 3x áron...
Főleg annak fényében hogy pl. a hatályos szabályozások alapján a kifejezetten rákkeltő szálló por kibocsátásért felelős dizelek a legkörnyezetbarátabb kategóriába esnek, mig a benzinesek nem...
Na ennyire értelmesek ezek a szabályok... -
Tigerclaw
nagyúr
válasz #82729984 #17 üzenetére
Azért a szekeres hasonlat nagyon erős. Abszolút használható maradt volna úgy is, csak az emberek nehezen fogadták volna el, hogy az új autó gyengébb, mint a régi. Nem a fizika a határ, hanem az ember gondolkodása. Ha nem fogadják el, hogy a szigorodó normák még a technológiai fejlődés ellenére is a motor teljesítményének csökkenését jelentik, akkor ott már nem az autógyárak állnak szemben a vásárlókkal, hanem az környezetvédelem. Mondhatni elbukik az egész az emberi butasággal szemben. NIMBY-ism.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
BlackPriest
őstag
válasz #82729984 #21 üzenetére
ez a szekeres téma elég fura, anno a (valaha) 34 lóerős bogarammal városban simán lehetett dinamikusan közlekedni, országúton sem volt gond. senki ne mondja nekem, hogy egy 5 személyes 100 lóerős autó a nagy átlagnak nem elég mindenhova. az 1.3-as multijet firoinoban is bőven elég autópályára is, pedig az sem egy eőrművész
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
#82729984
törölt tag
válasz #65675776 #20 üzenetére
Jézusom, sikerült egy totális müszaki analfabétával összefutnom (bocs).
"Érdekes, évtizedekkel ezelőtt ugyanakkora tömeg megmozgatásához elég volt ötödakkora teljesítmény is."
Persze, meg a mesében. Vegyünk csak néhány átlagos elterjedt autót néhány évtizeddel ezelőttről. Például egy lada motorjának a teljesítménye 70-140 lóerő között volt, tipustól függően. Egy wartburg 50 lóerős volt, a 4 ütemü változat 58 lóerős. Soroljam még a többit?
Akkor ezek szerint a mai átlagos autók motorja 350-400 lóerősek? Hisz azt mondod hogy régen ötödakkora teljesítménye volt az autóknak....A valóság pedig az, hogy a mai átlagos autók teljesítménye valahol 90-130 lóerő között van, azaz nem sokkal erősebb mint 20-30 évvel ezelőtti társaik.
Mindeközben az autók súlya 20-30%-al megnőtt, a fogyasztása pedig ugyanennyivel csökkent."mekkora teljesítményveszteséget okozott a fékpadon a normák betartása?"
Kérdezd meg a Volkswagent, nyilván azért csaltak mert unatkoztak, nem azért mert problémákat okozott...
-
#82729984
törölt tag
válasz BlackPriest #23 üzenetére
"anno a (valaha) 34 lóerős bogarammal városban simán lehetett dinamikusan közlekedni, országúton sem volt gond"
Persze ezt hivják nosztalgiának, az idő minden emléket megszépít. Persze hogy lehetett "dinamikusan" közlekedni, amig egy trabantot kellett megelőzni és amig ötöd ennyi autó volt az utakon
Amúgy nekem a trabantról vannak szép emlékeim, viszont a multkoriban vissza kellet ülnöm egybe. Hát ööö, ott kezdődtek a problémák hogy a kormányt alig birtam elforgatni (pedig az emlékeimben ez simán ment csak hát ha egyszer hozzászoktál a szervóhoz...), a fékpedál lenyomására szinte nem történt semmi, a gázpedálra dettó.
És nem, nem volt semmi baja a kocsinak, tökéletes müszaki állapotban volt, csak épp egy mai autó nagyságrendekkel jobb."senki ne mondja nekem, hogy egy 5 személyes 100 lóerős autó a nagy átlagnak nem elég mindenhova."
De hisz ez az átlag. Ezért nem is értem ezt a teljesítmény hajszolás dumát, nem 3-400 lóerős autók vannak az utakon. A legtöbb autó 90-130 lóerő között van.
-
BlackPriest
őstag
válasz #82729984 #25 üzenetére
nemtom 5 éve már nem sok trabantot láttam az utakon, mégis tudtam közlekedni. és nem "dinamikusan", hanem dinamikusan...nem mindegy, hogy milyen a váltó áttétele, hogy 9000-es vagy 3000-es fordulaton jelenik meg az áhított lóerő, stb...a mai motor úgy 90 lóerős, hogy ott már üveghangja van
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
Depression
veterán
válasz #65675776 #20 üzenetére
Évtizedekkel ezelőtt sokkal magasabb fogyasztással sikerült kevesebb lóerőt kipréselni a motorból. Nem találnék szerintem olyan statisztikát, amelyben azt hoznák ki, hogy régen kevesebb károsanyagkibocsájtás volt.
De ha hoznak egy törvényt, hogy holnaptól harmadannyi széndioxidot lélegezhetünk ki...#BlackPriest: mennyi is a trabant fogyasztása arra a 27 lóerőre? És mennyit fogyaszt autópályán 130-nál?
Az én "kicsi" opelem elmegy néha 6-7 literrel, a legkisebb dombnál nincs 20 liter alatt a fogyasztása, mert kevés oda az a motor. Akkor most melyik károsabb?
[ Szerkesztve ]
Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
-
#65675776
törölt tag
válasz #82729984 #24 üzenetére
Az elérhető maximális motorteljesítmény, és a valóban szükséges nem ugyanaz. Városba bőséggel elég volt 30-40 LE, a jelek szerint ma ugyanehhez 150-200 LE kell. Legalábbis nagyon úgy látszik, hogy ennél kisebb teljesítménnyel sokak szerint képtelenség közlekedni manapság. (50x5 mióta 350 a Wartburgra vonatkoztatva?)
Régebben városban 60 km/h volt a megengedett, ma 50. Nagyobb sebességhez elég volt jelentősen kisebb teljesítmény is. Maximum amiatt kell ma nagyobb dinamika az előzéshez, mert mindenki rohanni akar a városban is.
De hogy egy konkrét példát is nézzünk:
VW Golf 1: 49 LE / 790 kg-ról indult (16,12 kg/LE)
VW Golf 7: 83 LE / 1205 kg-ról indul (14,5 kg/LE)A jelek szerint fejődött annyit a hajtáslánc, hogy kisebb fajlagos teljesítménnyel is dinamikusabb lett az autó. Ergo nem kell az egekbe emelni a teljesítményt. Nem igényli semmi sem.
Az általad írtak szerint a teljesítményszint nem változott (70-140 LE vs 90-130 LE). A technológia és a tudomány jelentősen fejlődött. Mégis fizikai képtelenségnek tartod, hogy ugyanazokat a teljesítményparamétereket alacsonyabb kibocsájtással teljesíteni lehessen?
Szóval nem a tudománnyal és az előírásokkal van a probléma, hanem az emberek gondolkodásmódjával.
Utolsó bekezdésed azt mutatja, hogy valójában nem is tudod, hogy ténylegesen tarthatatlanok-e az előírások.
-
Depression
veterán
válasz #65675776 #28 üzenetére
Azt kellene megérteni, hogy egy motor nem 90LE-s, hanem maximális teljesítménye annyi.
Egy 2500ccm-es 150LE-s audi a6 elmegy autópályán 5,3 l-rel, míg az 1400ccm-is toyota corolla a maga 90LE-jével pontosan ugyanennyit. Az elégetett üzemanyag pedig egyenesen arányos a károsanyaggal.Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
-
Tigerclaw
nagyúr
A lényeg, hogy be lehetett volna, be lehetne tartani a megcélzott kibocsájtást, csak ennek az ára, vagy mellékhatása, hogy kicsit gyengébb lesz a motor és más formájú lesz a nyomaték, teljesítmény görbéje is. Ezt már alapból tálalnia kellett volna az autógyártóknak a döntéshozók és a vásárlók felé, hogy meg tudják emészteni, de ehelyett inkább sumákoltak... (gondolom nem csak egy gyártó)
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
BlackPriest
őstag
válasz Depression #27 üzenetére
Hol irtam fogyasztasrol meg trabantrol?
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
TomMusic
őstag
Nem akarok én összeesküvés-elméleteket erősíteni, de szerintem csak a vak nem látja, mi történik itt Európával...
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
Feketelaszlo
senior tag
Az Espace kismotoros változatait pedzegették sokat elmúlt hónapban, hogy azok nem éppen reális katalógusadatokkal rendelkeznek, ezt tartom legvalószínűbbnek. A párizsi klímacsúcs és VW-ügy kombója után csak úgy izzad a hatóságok tenyere, hogy elmeszelhessék a gyártókat, s hiába részvényes a francia állam, azért ők sem olyan vadkapitalisták, hogy minden susmust a szőnyeg alá seperjenek. Ez hosszú távon előnyös folyamat lehet, ha a megaméretű egyterűeket meg óriás SUV-kat szankcionálni fogják. De ne rohanjunk előre, majd kiderül, hogy mi is volt a pontos indok - azért azt kétlem, hogy ők is milliós darabszámban csesztek volna el motorokat.
-
bambano
titán
válasz #65675776 #20 üzenetére
évtizedekkel ezelőtt nem ugyanakkora tömegeket mozgattak, mint most. ebben is a hatóságok a ludasak.
egy trabi 600 kiló körül volt, egy d kadett 900, egy f astra 980. Ehhez képest egy g astra már 1100 kiló, egy rendesebb vectra 1500-1600, egy insignia 1800 körül van, stb.emellett mindig minden autó mérete nő, amikor újratervezik. a mostani corsa nagyobb, mint az egyel fentebbi kategóriás astra volt régen, és a kombi astra ugyanarra a padlólemezre épült, mint a c1-es vectra.
és ha szerinted ez rossz irány, akkor ülj be te egy évtizedekkel ezelőtti ladába, vagy akár d kadettbe, meg a barátod a 38 lóerős bogárjába, én meg beülök az 1600 kilós vectrámba, és toljunk egy f2f-t. tudod, ilyen az a f.sza gyerek, aki nem kapja félre a kormányt című játékot. az évtizedes bogárból annyi se maradna a vectra orrán, hogy bekapcsoljam az ablaktörlőt.
az alapvető probléma pedig az, hogy ezeket a szabályokat is jogászok meg lelobbizott politikusok hozták, látszik is rajtuk. a rendes autóhoz két mondást tudok emlegetni:
1. az üzemanyag neve benzin.
2. az M Gmbh főnöke (is) mondta, hogy a köbcentit csak még több köbcenti tudja pótolni.a normális jogalkotó pedig el tudná dönteni, hogy melyik szennyezőanyag a károsabb. kisköbcentis motor fűnyíróba való, ezt azóta a károsanyag kibocsátási értékek igazolták.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz #65675776 #28 üzenetére
"VW Golf 1: 49 LE / 790 kg-ról indult (16,12 kg/LE)
VW Golf 7: 83 LE / 1205 kg-ról indul (14,5 kg/LE)A jelek szerint fejődött annyit a hajtáslánc, hogy kisebb fajlagos teljesítménnyel is dinamikusabb lett az autó."
gyengébbek kedvéért, ha az egy lóerővel mozgatandó tömeg kevesebb, akkor nőtt a fajlagos teljesítmény.
"Szóval nem a tudománnyal és az előírásokkal van a probléma, hanem az emberek gondolkodásmódjával.": q.e.d.
"Persze tudom, minden szekér, amivel nincs esély Formula-1-es VB-t nyerni.": topic címét összevetve az előző f1-es szezonnal, pontos megjegyzés
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
BlackPriest
őstag
Itt nem a biztonsagrol volt szo, hanem a fogyasztasrol es a karosanyagrol. De az insigniad ellen barmikor kiallok az altalad emlitett versenyre egy t72-es tankkal. Mindig tudok egy nagyobb dolgot mondani, marha ertelmes pelda volt. (Bogaraval, nem bogarjaval).
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
#82729984
törölt tag
válasz BlackPriest #39 üzenetére
De a biztonsag miatt nott meg a sulyuk es meretuk. Abs, asr, 3x akkora fektarcsa vs dobfek, 8 legzsak vs biztonsagi ov sincs, specialis merevitesek utkozes ellen vs farostlemez, gyalogosvedelem es meg sorolhatnam. Nehany kenyelmi felszerelesrol nem beszelve pl. klima.
Persze ha te azt szeretned hogy papirbol legyenek az autok... Aztan majd visszajon a szep 70es evekbeli korszak amikor pl. nemetorszagban sok tizezer ember halt meg autobalesetben evente koszonhetoen a biztonsagi berendezesek hianyanak... De majd elmondhatjuk hogy evi 5000rel csokkent a rakos betegek szama igaz evi 25 ezerrel meg nott a balesetben elhunytake...
-
#65675776
törölt tag
"gyengébbek kedvéért, ha az egy lóerővel mozgatandó tömeg kevesebb, akkor nőtt a fajlagos teljesítmény."
Jogos, ezt összekevertem (mert ugye normálisan pont a reciprok mértékegységgel szoktak számolni*). De olyan nagy eltérés azért nincs a kettő között, hogy az indokolná az előírások teljes semmibevételét.
Viszont ha a LE/t-t nézem, akkor is érdekes dolgok jönnek ki. Pl a fenti két jármű esetén 62,03 és 68,88 értékek adódnak. Egy M1A2 esetén ez 24,15. Ehhez képest utóbbi 7s alatt felgyorsul 36 km/h-ra, és a végsebességet eléri 20s alatt. Mindezt úgy, hogy az erőátviteli rendszere korlátozza a lánctalpakra jutó teljesítményt, és a 67 km/h végsebesség is csak korlátozás, egyébként bírna menni 100-zal is. Szóval kevesebb, mint fele akkora fajlagos teljesítménnyel, jelentősen nagyobb gördülési ellenállással is simán képes olyan mozgásdinamikára, ami a városi közlekedéshez szükséges. (Az már csak aporóság, hogy a gázturbinája tisztább égésterméket bocsájt ki, mint a dízelek, de apróság.) És akkor azt mondják egyesek, hogy 100 LE kell egy 1,2t-s autóba, hogy ne kínlódjon... Érdekes fogalmai vannak egyeseknek a kínlódásról.
-
#40553216
törölt tag
Két történet.
Ismerős full felújított (a fékhez nem nyúltak) Trabival első út, Szolnok elkerülő. Előtte egy másik autó, azzal szembe egy mérsékelten szabályos és figyelmes előzés. Első (a Trabinál jelentősen modernebb, pár éves) autó satufék, Trabi szintén, de a követési távolság nem volt elég a fékerőhöz, így kb. 25 km/h-val hátulról bele. Hátsó ülésen ülő lefejelte az első ülést, orrsérülés. Ez még a kisebb (bár jogsi elvétellel járt). A Trabi viszont totálkár, még az alváz is meghajlott.Az évtized törésteszt-botrányai
Nem a szöveg a lényeges (bár az is érdekes), hanem két videó. A Chevrolet 2009-es Malibuja és az 1959-es Bel Air-je, alul pedig a Renault Modus és a Volvo 940 ütközése. Mennyit számít a kor és a kisebb korhoz tartozó tervezés. -
#82729984
törölt tag
válasz #65675776 #28 üzenetére
Hát továbbra igy úgy tünik hogy a matek nagyon nem az erősséged.
Arról nem beszélve, hogy fogalmad sincs az autók müködésére az holtbiztos (csak akkor tudnám minek osztod az észt)."50x5 mióta 350 a Wartburgra vonatkoztatva?"
Én épp ladára vonatkoztattam, annak a teljesítménye 70-140 LE. És még örülhetsz hogy az aljával számoltam, mert a te csodás matekod szerint a mai átlag autók akár 700 LE is.... (5x140)
Megjegyzem, örülhetnél hogy csak ócska kelet európai autókat hoztam, mert ha megnézzük a nyugati társaikat:
BMW 316 (1979): 90 LE
BMW 524td (1989): 116 LE
És akkor most számolhatnánk hogyha régen szerinted ötöd akkora teljesítmény is elég volt, akkor vajon a mai autóknak hány lóerősnek kéne lennie....Városban egy autó sem ad le 150-200 lóerő teljesítményt, maximum ha pár hülyegyerek éjfélkor gyorsulásit rendez az andrássyn. Ott kezdjük hogy a legtöbb autó nincs is ilyen erős.
Pl. ford focus 1.6 tdci (2010): 90 LE
ford focus 2.0 tdci (2010): 136 LE
opel astra 1.7 cdti (2011): 110 LE
VW jetta 1.6 (2006): 102 LE
VW golf 1.6 tdi (2012): 105 LE
renault megane 1.5 (2011): 90 LEÉs most csak kerestem pár közép kategóriás autót amik a legelterjedtebbek itthon ezekkel fogsz az utakon találkozni. A közelébe sincsenek a 200 lóerőnek, de még a 150-nek sem nagyon.
És természetesen ezek sem adnak ekkora teljesítményt városban, mert ezt mondjuk 7000-es fordulatszámon adná le a motor, miközben legtöbbször 2-3000 rpm között mennek ezek a motorok."Mégis fizikai képtelenségnek tartod, hogy ugyanazokat a teljesítményparamétereket alacsonyabb kibocsájtással teljesíteni lehessen?"
De hát azzal teljesítik. Miről beszélünk? Régen egy 26 lóerős trabant megevett 8-10 liter benyát miközben 600 kilót mozgatott és kibocsátott kb. 10x annyi károsanyagot mint egy mai autó (semmiféle szürő, katalizátor nincs benne).Ma egy 100 lóerős autó megeszik 5-7 litert, megmozgat 1-2 tonnát és tized annyi károsanyagot bocsát ki.
Akkor mi a problémád?"Utolsó bekezdésed azt mutatja, hogy valójában nem is tudod, hogy ténylegesen tarthatatlanok-e az előírások."
Hogyne tudnám. De mivel bebizonyitottad hogy fogalmad sincs az autók müködéséről, a motorok fejlődéséről vagy úgy egyáltalán a hétköznapi autók teljesítményéről, feleslegesnek érzem ennél mélyebben belemenni a témában.
Kb. mintha kiderülne hogy nem tudod a szorzótáblát sem, de ragaszkodnál hozzá hogy beszélgessünk a kvantumfizika rejtelmeiről...
-
-=RelakS=-
veterán
-
Depression
veterán
válasz #65675776 #41 üzenetére
Látszik, hogy teljesen átsiklotok azon, amit én írok, mert az ellen semmi érvetek nem lenne.
Egy mai benzines motor maximális teljesítménye általában 5000-es fordulat felett érhető el. A normál használat mellett, 1500-2000-es fordulaton egy 100le-s képes 40-55 lóerőre.
Ez nem processzor, hogy ennyi GHz-es, és ennyi a képessége, punktum.A dinamikus vezetés meg a sofőr lábfején múlik.
Egy BMW-vel közlekedve előzött már meg engem trabantosOrr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
-
vodkaboy22
addikt
válasz #65675776 #41 üzenetére
Ha nincs sok közöd a gépészethez és a motortechnikához végkép akkor miért kell ennyire ragaszkodni ahhoz, hogy: A fizika "jó" az előírás "betartható" és a mérnökök vágyálmai "ba...ák" el az ipart mert nem tudnak nemet mondani a "buta" vásárló igényeinek.
"Ugye minden terméket a vásárlók igénye alapján készítenek."Tévedés jelenleg a piac inkább, így működik : "Nézzük meg mit lehet eladni a szabályok szerint és vegyük rá a vásárlót hogy vegye meg!". Az igények kielégítése már akkor érvénytelen lett az autóipari szegmensben amikor rájöttek, hogy a vásárlót meg lehet vezetni és akkor végképp megszűnt amikor jobban bejöttek a törvényhozók a képbe.Szóval ajánlom neked mielőtt ilyen sok "furcsaságot" írsz ebben a témában. Nézz át pár témakört pl:
- Kalorikus gépek > kiemelten a belső égésű motorok effektivitása, teljesítmény karakterisztikája
- Teljesítményt átvivő autóipari váltórendszerek
- Autóipari törvénykezések
- Ja és F=m*a tudod Newton bácsi óta ez alap kéne hogy legyen.Ha ezzel megvagy akkor nézz meg pár modern kocsi tömegét,hasznos tömegét. Ha ezzel végeztél akkor pár fordulatszámhoz és nyomatékhoz rendelt fogyasztási görbét (ilyet nem biztos hogy sokat találsz mivel nagyon gyártó belső információ. Motorteszterektől kérj, ha szeretnéd talán priviben tudok küldeni, ha találok már olyat amihez titoktartási nem köt).
Tudom kezdetnek soknak tűnik, de még így is kevés ahhoz, hogy korrekt képed legyen. Nekem akinek kicsit még ennél is több infója van a témában sem egyértelmű minden, de ha szeretnéd csak nyugodtan folytasd az ellen kampányodat, végül úgysincs ráhatásunk a témára ebben biztosíthatlak.
Bocsánat az erős hangvételű írásom miatt, de úgy gondoltam, hogy a sok szakmailag inkorrekt hozzászólásod és a tekintélyt parancsoló moderátor kiírásod, miatt szükséges egy kis szakmai ellen"támadás".
Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.
-
Diopapa
addikt
Nem a limitációkkal van baj, hanem azzal, hogy 2 literes dízel motortól elvárod hogy mint vásárló hogy legyen 160+ LE és rózsaillatút pufogjon ki.. Az egyik nem fog menni. Innen meg a tróger gyártóknak kéne azt mondani, hogy bocs, de ez csak 100LE-vel megy. Csak akkor meg nem vennék meg a kacatjukat. A gyártók hegyezik a végletekig ezeket a motorokat a lóerő verseny miatt.
Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"
-
senior tag
Szakemberként mondom hogy :
1- A környezetvédelmi előírások NEM teljesíthetetlenek ! Az más kérdés hogy nem olcsó ennek a megvalósítása. Olcsóbb csalni ..... !
2- A diesel technológia NEM elavult ! Eleve magasabb a diesel motorok hatásfoka mint a benzineseké.A probléma itt is a fejlesztések költségein van.
3- Abszolút gazdaságosabb lenne diesel autókkal járni ha az államok nem büntetnék a gázolajat különadókkal . (a gázolaj előállítási költsége eleve sokkal alacsonyabb mint a benziné)Renault bukta ? Nem gond , hadd hulljon a férgese .
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
Nem varom a rozsaillatot, mert belsoegeso robbanomotoroknal ez nem opcio. Nem varom el az altalad vazolt esetet sem, mert ha van is ilyen, az nagyon kihegyezett cucc lenne. Raadasul az atlag utcai autok sincsenek kihegyezve. Az en elvarasom az, hogy az auto teljesitse a 10 kg/LE teljesitmenyaranyt. Mivel az autok tomege egyre no, novelni kell a motorteljesitmenyt is, kulonben nem lehet vele biztonsagosan kozlekedni.
kymera: szakembertol kerdezem: melyik a zoldebb meghajtas? A dizel, vagy a benzines?
[ Szerkesztve ]
https://www.coreinfinity.tech
-
Diopapa
addikt
Akkor másik oldalról kell megfogni. Nem kell minden kacattal teleszórni az autókat, vagy lehet nagyobb szilárdságú, könnyebb (akár kompozit) anyagokat is használni. (bár az alumíniumról is meg van a saját véleményem.. ) Tudod mi nem volt kihegyezve? Amikor az 1.9-es szívó dízelek 65LE körül mozogtak. A mostani irány amit erőltetnek az autógyártók nagyon nem jó.
Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Parfüm topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Politika
- Milyen okostelefont vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Autós kamerák
- E-roller topik
- Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- További aktív témák...
- Használt Surface Go 2 4/64GB - repedt kijelző
- Magic Mouse fekete
- Apple Magic Keyboard harmadik generációs 11 hüvelykes iPad Próhoz és ötödik generációs iPad Airhez
- ASUS GeForce GTX 1060 OC 6GB GDDR5 192bit (ROG STRIX-GTX1060-O6G-GAMING) Videokártya
- iPhone 15 Pro / 0 perces / Blue Titanium / 128 GB / Kártyafüggetlen / Számla + Garancia
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen