Nagyot bukott a Google

A tőzsdezárás utáni kereskedésben 12 százalékot zuhant tegnap a Google-papírok értéke, miután a keresővállalat – rövid tőzsdei pályafutása során először – az elemzői várakozásokat alulmúló negyedéves nyereséget jelentett. Az árfolyam-mélyrepülés néhány óra leforgása alatt 15,3 milliárd dollárt faragott le a cég 126 milliárd dolláros piaci értékéből. (Összehasonlításként: a világ második legnagyobb processzorgyártó cége, az Advanced Micro Devices nagyjából annyit ér, mint amennyit a Google tegnap bukott.)

A vállalat negyedik negyedéves árbevétele ugyan 86 százalékkal, 1,92 milliárd dollárra nőtt, ám az egyszeri tételek nélkül számított részvényenkénti profit az elemzők 1,77 dolláros prognózisa helyett mindössze 1,54 dollár volt. George Reyes pénzügyi vezérigazgató szerint ezért a hirdetési bevételek december végi visszaesése a felelős. Az ünnepi szabadságolásokkal együtt járó forgalomcsökkenés miatt esett a reklámbevétel ebben az időszakban – főként a vállalat második legnagyobb piacát jelentő Nagy-Britanniában. És mivel a Google Európában jóval alacsonyabb adót fizet, mint otthon, az európai forgalomcsökkenés az összesített adókulcs nem várt emelkedését hozta.

Az internetvállalat árbevételének gyakorlatilag egésze reklámokból folyik be. A partneroldalakkal megosztott 629 millió dolláron felül a cég 1,29 milliárd dollár forgalmat ért el, ami közel duplája az egy évvel korábbi számnak. Ebből a Google saját oldalai 1,10 milliárdot hoztak a konyhára, az összbevétel 57 százalékát.

A jelentéstől független hír, hogy a vállalat tegnap cáfolta a Napster-felvásárlással kapcsolatos sajtóértesüléseket. A New York Post a héten arról írt, hogy az internetvállalat a legendás zenebolt bekebelezésével lép majd be a digitális zeneértékesítési piacra.

Azóta történt

Előzmények