Nagy sikert hozott, hogy a Netflix leszámol a jelszómegosztókkal

Továbbra is magasan van a feliratkozók száma a Netflixnél, elemzők szerint ez a jelszómegosztással való leszámolásnak köszönhető.

Az utóbbi időben alaposan felfordult a streamingpiac, amelynél a trend most a költségcsökkentés, az átszervezés, a reklámok bevezetése, valamint a jelszómegosztás felszámolása. A befektetőknek a nyereség lett a legfontosabb, az előfizetői tábor folyamatos növelésében már kevésbé hisznek.

Ennek ellenére értékelték, hogy a Netflix az USA-ban továbbra is magasan tudja tartani a feliratkozók számát.

Az Antenna elemzőcég szerint ez igazából a jelszómegosztás felszámolásának köszönhető. 2017-ben a Twitteren (X immáron) a Netflix még azt hirdette, hogy a szeretet egyenlő a jelszó megosztásával, de a mostani akciójuk olyan stratégiát jelez, amely újabb és újabb bevételi forrásokat remél a telített, versennyel teli piactól.

A Netflix, az Amazon Prime Video, a Disney+ és a Max (valamint a többi, kisebb szereplő) versenyében nem könnyű új előfizetőt nyerni és a régieket megtartani, a Wall Street pedig arra számított, hogy a jelszómegosztás ezt még tovább mérsékli. A Netflix húzása viszont újra növekedést generál.

Júniusban egyébként több mint megduplázódott a feliratkozók száma, ez júliusra 25,7 százalékkal csökkent, de még így is az átlagnál magasabb, 2,6 millió új felhasználót jelentett egy hónap alatt.

A Netflix különféle módszerekkel gátolja a jelszavak megosztását – becslései szerint több mint 100 millió háztartás élt ezzel a lehetőséggel eddig. Ettől arra számítanak, hogy 50 millió újabb előfizetőt nyerhetnek. Júliusban az eddigi legnagyobb arányban, 23 százalékban választották az új előfizetők a reklámmal támogatott csomagot.

Azóta történt

Előzmények