A Netflix kiábrándító lépéssel terel a reklámok felé

Az USA-ban és Nagy-Britanniában már megszüntették a reklámmentes alapcsomagot, a cél az, hogy minél több előfizetőt tereljenek a reklámok irányába. Eközben hiába mutattak jó negyedéves jelentést, az elemzők csalódtak.

Az utóbbi időkben hatalmas (és sokszor 180 fokos) változtatásokat eszközöltek a streamingóriások, így a nadrágszíjat húzogató, reklámok felé nyitó, jelszómegosztást felszámoló Netflix is.

Az intézkedések következő lépéseként a Netflix az USA-val és Nagy-Britanniával kezdve felszámolta a reklámmentes alapcsomagját, ugyanis több előfizetőt akarnak a reklámok irányába terelni.

Emiatt a 9,99 dolláros havi alapcsomag többé nem elérhető az új vagy ismét előfizető tagoknak. Aki épp aktív csomagban van, az abban maradhat, feltéve, hogy nem mondja le az előfizetést vagy vált csomagot – utána nincs lehetőség visszatérni a régihez.

A Netflix tavaly novemberben indított 7 dolláros, reklámokkal támogatott csomagot, ezzel akartak több előfizetőt szerezni és új bevételi forrást nyitni, a harc egyre kiélezettebb lett a szektorban. Májusban elindították a jelszómegosztás felszámolását is, a megosztott fiókok házon kívüli felhasználóit felár megfizetésére kényszerítették.Ennek hatására sokan iratkoztak fel a reklámos csomagra, ami nem csak a bevételeket, de a reklámos terveket is felpörgetheti. Már májusban 5 millió aktív felhasználója volt a reklámos csomagnak.

Mivel a befektetők és elemzők merőben más és elég szigorú elvárásokat támasztanak egy ideje a streamingszektorral szemben, ráadásul Hollywoodban jó ideje sztrájkolnak (többek között az AI és annak felhasználása, a színészek kiváltása és a fizetésekkel való trükközések miatt); a Netflix sem volt könnyű helyzetben a negyedéves jelentése kapcsán.

Hiába szereztek április és június között nagyságrendekkel több (a vártnál majdnem háromszor annyi), konkrétan 5,9 millió új előfizetőt, az árbevétel, a harmadik negyedévre várt következő árbevétel mind csalódást okozott az elemzőknek, érezhető, 18 milliárd dolláros mínuszt érő lejtőt hozott ez a Netflixnek a tőzsdén.

Azóta történt

Előzmények