Összeállt az új streamingbirodalom, a Max

Az USA-ban nincs többé HBO Max, elindult viszont a Max streamingóriás, amivel a Warner Bros Discovery jóval szélesebb nézőkört fedne le.

A Warner Bros Discovery befejezte az átállást, így az USA-ban megszűnt az HBO Max. Ez a Discovery+ beolvasztásával átalakult, és elindult a Max streamingóriás. Az USA-ban elsőként érhető el, további tartalmakkal, a legdrágább pedig a havi 20 dollárba kerülő Max Ultimate csomagja, 1000 új filmmel és tévéműsorral, 4K-s minőségben. Gyerektartalmakból is sok lesz a jövőben.

A 4K-s tartalmakra külön kitértek a bejelentéskor, konkrét lista is van. A legtöbb felhasználónál automatikusan frissül majd az app, akinél nem, ott a rendszer kéri a letöltést. Az HBO Max ügyfeleinek minden adatát átköltözteti automatikusan a rendszer.

Minden idén és a jövőben megjelenő Warner Bros-film elérhető lesz 4K-ban is a Max szolgáltatáson, ahol a Dolby Vision, a Dolby Atmos, a HDR10 támogatása és néhol a 60fps is megoldott lesz. Latin-Amerikában még idén, Európában jövőre indul a Max.

A Warner Bros Discovery nagy dilemmája az, hogy a tartalmak összemixelése több előfizetőt vonz-e majd. Nem titkolt céljuk az, hogy csökkentsék azon emberek mennyiségét, akik minden hónapban visszamondják az előfizetésüket. Ez a szám ugyanis kellemetlenül magas volt, és az HBO-rajongók is szeretnek mást (is) nézni, mint kiderült (áprilisban az előfizetők 6,5 százaléka mondta le a szolgáltatást, ami a duplája a netflixes adatnak az Antenna szerint) – de a tartalmak keverése állítólag már egyes piacokon megoldotta ezt a problémát.

Mint korábbi cikkünkben említettük, rengeteg új tartalommal készülnek, többek között Harry Potter-sorozatra és Trónok harca-előzményre is lehet számítani. A sportműsorok kínálatba vételét is fontolgatják.

A Warner Bros Discovery első negyedévében a streamingrészleg 50 millió dollárnyi adózás előtti eredményt termelt, szemben az egy évvel korábbi 227 millió dolláros veszteséggel. Ez nagy mérföldkő a cégnek, amely jelenleg három csomaggal várja az előfizetőket: a legolcsóbb, 10 dolláros verzióban reklámok is vannak, a középsőben 16 dollárért nincsenek. Ezeket két eszközön lehet nézni, de a 20 dolláros, reklámmentes változatot négy eszközön.

Azóta történt

Előzmények