Bejött a Netflix terve, lemarad a Disney+

2024-ben már több amerikai reklámbevételt tesz zsebre a Netflix, mint a Disney+.

Az Insider Intelligence jelentése szerint beválik a Netflix terve, ugyanis az áremelések és a jelszómegosztással való leszámolás egyre több nézőt terel a reklámokkal támogatott, legolcsóbb csomag felé. Ennek az eredménye pedig az, hogy az amerikai reklámdollárokért folytatott harcban a Disney+ elé kerül a Netflix 2024-ben.

A jóslat szerint a Netflix reklámbevétele 50,3 százalékkal, 1 milliárd dollár magasságába emelkedik. A Disney+ 16,1 százalékos emelkedés mellett 912 millió dollár táján járhat majd 2024-ben, de az idei évben még 100 millió dolláros a reklámbevételi fölénye a riválissal szemben.

A szeptemberi negyedévben egyébként közel 9 millió felhasználót szerzett a Netflix, a feliratkozók harmada a reklámos csomagot választotta. A toborzást állítólag a jelszómegosztás felszámolása is segítette, de a reklámmentes csomagok áremelése is az olcsóbb verzió felé terel sokakat.

Az elemzők szerint a Netflix a riválisoknál drágábban adja el a reklámokat, amire azért van lehetősége, mert a hirdetők évek óta várják a reklámokkal támogatott Netflix-csomagot, és az emberek a Netflixen töltik a legtöbb időt, ha streamingről van szó. Éppen ezért a cég reklámbevételei is nagy növekedés előtt állnak.

A Disney válaszcsapása a Disney+ és a Hulu egy appba integrálása lehet, mondják az elemzők. Az amerikai nézők 5 százaléka lát reklámokat a Netflix esetében, 17 százalék a Disney+ esetében. Az arányok jövőre 7,5 és 20 százalékra emelkedhetnek.

Azóta történt

Előzmények