A Nikon szerint rossz út az AI, válasszuk a természetes intelligenciát

Sokan nem helyeslik az AI-őrületet, többek között a Nikon sem. A márka elindította a Natural Intelligence-kampányt.

A legtöbb cég fejest ugrott az AI-őrületbe, és minden termékébe, szolgáltatásába beépíti azt valamilyen formában. Tény, hogy ez az AI nem az az AI, amire a név alapján gondolnánk, de a nagy cégek vezetői és az AI-szakemberek így is a társadalom, civilizáció végét hirdetik, mielőbbi szigorú törvényi szabályozásokat sürgetnek (ezzel korábban számtalanszor foglalkoztunk).

Míg a tech cégek zöme nem győz időben és funkciókban egymásra licitálni a befektetők és a média kegyeinek megnyeréséért, egyesek elhatárolódnak a trendtől. Míg az Adobe például AI-funkciókkal forgatja fel a Photoshopot, a fotózást és Hollywoodot, közben a Nikon Peruban kezdve elindította a Natrual Intelligence-kampányt.

A Nikon ezzel a világ természetes szépségét akarja megmutatni, a fotósokat a kreativitásra bátorítja az AI-funkciók bevetése helyett. A kampány kapcsán lenyűgöző képeket osztottak meg a világ minden tájáról, majd ráírták a képekre, hogy mit kellene beírni ahhoz, hogy az AI generáljon egy ilyen képet. Igen kreatív és ötletes feliratok készültek a figyelemreméltó fotókhoz.

Természetesen minden képet Nikon-felhasználók lőttek, AI nélkül. A gyártó szerint a művészi és a kreatív vonal a lényeg, a kampány az AI ellen szól, a fantáziánál is érdekesebb fotókkal.


[+]

A politikusok, művészek, szakemberek egy ideje már rettegnek attól, hogy mi lesz az internetből és a digitális világból, ha elárasztják a chatbotok, AI generálta képek, videók, dalok, könyvek, csalások, hamis személyek, deepfake anyagok, jogvédett tartalmakból összelopott alkotások, reklámok, szakdolgozatok, stb... Mivel a teljes digitális világot még aki akarja sem tudja majd teljes egészében kizárni az életéből, ezért csak remélni lehet, hogy a teljes megoldást nyilvánvalóan nem jelentő törvényi szabályozásokon túl a nagy cégek etikus hozzáállása és az emberek megfelelő oktatása valahogyan egyensúlyba hozza a helyzetet, és az AI-fejlesztések úgy nyújtanak majd előnyöket, hogy azokat nem csupa negatív dologra használják (elvégre a kriptopénzekből és NFT-kből is lehetett volna jobb dolog). Logikus mindenesetre, hogy a fényképezős cégeknek nem tetszik ez az AI-irány, az eredetiség és kreativitás megszűnésének problémáján túl sem.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Nikon

Azóta történt

Előzmények