Notebookinváziót tervez az Asus

A tajvani Asustek Computer 1,8 millió notebookot tervez exportálni az idén Európába, és ezzel bekerülhet a piac öt legnagyobb noteszgépszállítója közé – mondta el Eric Csen, a vállalat európai értékesítésért és marketingért felelős igazgatója a DigiTimesnak. A célkitűzés ambiciózus, hiszen a tavalyi 860 000 darabos forgalom megduplázását jelenti. A cég célja a tavalyi 3,8-ról 6,8 százalékra növelni piaci részesedését.

Csen szerint azonban egyes régiókban a vállalat – melynek Asus márkanéven forgalmazott notebookjai és számítógép-alkatrészei hazánkban is jól ismertek – már ma is erős, így például Kelet-Európában a negyedik, míg Oroszországban a második helyen áll. (Az igazsághoz hozzátartozik, hogy az orosz piacon egy évvel ezelőtt még magasan piacvezető volt, itt tehát valójában rontott a cég.) A kelet-európai országokban, ahol a notebookpiac a várakozások szerint 30-40 százalékkal nő, további térnyerést terveznek, és dobogós helyezés megszerzését célozták meg. A célok elérésében fontos szerepe lesz a nemrég meglapított lengyel, cseh és holland képviseleteknek is – mondta Csen, hozzátéve, hogy a vállalat új termékekkel – LCD tv-kkel, hálózatba köthető DVD-lejátszókkal és Skype-telefonokkal – is megjelenik az európai piacon.

Magyarországon az IDC adatai szerint az Asustek 8 százalék körüli részesedéssel – az Acer, a Fujitsu Siemens és a HP után, valamint a Lenovo előtt – a negyedik helyen állt tavaly a notebookpiacon, ám a lapunk által megkérdezett szakértők szerint ennél valójában rosszabb eladásokat produkált. Amint a cég hazai képviselőjétől megtudtuk, az idei évre itthon is agresszív növekedést terveznek.

Azóta történt

  • Noteszben hódítana az AMD

    A chipgyártó idén a notebookpiac 15 százalékának megszerzésére pályázik, amire az új Turion processzorokkal van is esélye.

  • Összeborul az Asus és a Gigabyte

    A két tajvani nagyvállalat egyesíti erőit az alaplap- és videokártya-gyártás területén. A felvásárlás elmaradt.

Előzmények