A Fujitsu Siemens vezeti a hazai notebookpiacot

A Fujitsu Siemens Computers Kft. a 2005-ös naptári évben közel 30 százalékkal növelte árbevételét, és mintegy 70 százalékkal több számítógépet adott el, mint egy évvel korábban. Ennek köszönhetően a cég – megerősítve második helyét – 8,8 százalékról 12,1 százalékra növelte részesedését a PC-piacon.

A legdinamikusabban a noteszgépek és az otthoni felhasználóknak szánt asztali gépek forgalma növekedett; a vállalat az előbbi szegmensben 96, az utóbbiban pedig mintegy 93 százalékkal több eladást realizált, mint egy évvel korábban. Ezzel a cég mind az otthoni használatra szánt noteszgépek, mind az asztali számítógépek szegmensének piacvezetőjévé vált, míg a negyedik negyedévben a teljes notebookpiacon is megszerezte az első helyezést – áll a kiadott közleményben. A nagyvállalati szervermegoldások darabszám szerinti forgalma megduplázódott az előző évhez képest.

Poros Gábor, a Fujitsu Siemens Computers Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, hogy e számok tükrében a cég március végén záruló pénzügyi évének várható eredményei is biztatóak.

Azóta történt

  • A notebookokból él a PC-piac

    Hiába jön a Windows Vista az idén, nem lesz kiemelkedő éve a számítógépgyártóknak. Tíz százalék körüli növekedés várható.

Előzmények